Het is mogelijk om in de webmail een afwezigheidsbericht in te stellen. Dit kan van pas komen als je bijvoorbeeld vanwege vakantie of ziekte een tijdje per e-mail onbereikbaar bent. Zo laat je diegene die je een e-mail stuurt weten dat hij of zij niet direct antwoord hoeft te verwachten.
Vaak beschrijf je in zo'n afwezigheidsbericht welke periode je onbereikbaar bent en waarom. Als een collega tijdelijk taken van je overneemt of aanwezig is voor dringende vragen, dan kun je ook dat benoemen. Waar wenselijk kun je zelf e-mails automatisch naar je collega laten doorsturen.
1. Log in op de webmail.
2. Klik links in het menu op 'Instellingen' en dan op 'Afwezigheidsbericht'.
3. Hier vul je de gevraagde velden in.
Er zijn daarnaast een aantal geavanceerde instellingen.
4. Als je alles naar wens hebt ingevuld, dan klik je ten slotte onderaan op 'Opslaan'.
Domeinnaam:
5 sterren uit 5.118 reviews
320.000+ domeinnamen geregistreerd.
Bij de beste registrars in MT1000 en Emerce 100.