Wij gaan door tot jij 100% tevreden bent

De technische experts van onze bekroonde klantenservice staan voor je klaar!

Dit is een oude revisie van het document!


Hoe kan ik mijn account resetten?

In sommige gevallen is het handig om je account te resetten naar de begintoestand. In deze handleiding wordt uitgelegd hoe je dat kunt doen.

Let op!
Bij het uitvoeren van deze procedure zullen alle e-mails, instellingen en geüploade gegevens worden gewist. Databases blijven meestal wel behouden, deze kun je eventueel later handmatig verwijderen.

Zorg er dus voor dat je belangrijke e-mail en gegevens van je account afhaalt (bijvoorbeeld met behulp van FTP en een programma als Thunderbird) en de instellingen ergens opschrijft.

1. Log in op DirectAdmin.

2. Reset van alle bestanden, mappen en submappen binnen je account de 'ownership' recursief. In de gelinkte handleiding staat dat je van public_html geen reset mag doen. Dit geldt nu niet, je moet de reset uitvoeren op alle mappen onder de map 'domains'. En dan alleen het domein dat verwijderd moet worden.

Als je geen aliassen of pointers hebt, ga dan door naar stap 5.

3. Ga, in het hoofdscherm van DirectAdmin, naar 'Domain Pointers'.

Ga, in het hoofdscherm van DirectAdmin, naar 'Domain Pointers'.

4. Verwijder vervolgens alle domeinen uit het overzicht. Onthoud welke domeinnamen hier staan.

Vink de pointers/aliassen aan en klik op 'Delete'.

5. Ga terug naar het hoofdscherm van DirectAdmin en klik onder 'Your Account' op 'Domain Setup'.

Ga naar 'Domain Setup' te vinden onder de categorie 'Your Account'.

6. Selecteer je domein en klik op 'Delete'.

Selecteer je domein en klik op 'Delete'.

7. Klik op 'Confirm', het verwijderen is dan definitief.

Bevestig het verwijderen van je domein door op 'Confirm' te klikken.

8. Klik op 'Home' en dan op 'Domain Administration'.

9. Klik op 'Add Another Domain' en vul je domeinnaam opnieuw in. Zet overal waar je kunt vinkjes neer. Klik vervolgens op 'Create'.

Klik op 'Add Another Domain' en vul je domeinnaam opnieuw in.

Krijg je de melding dat je domein al bestaat, dan is er ergens iets foutgegaan bij de verwijderprocedure. Neem in dat geval contact met ons op voor verdere hulp.

10. Ga vervolgens weer naar 'Domain Pointers' en voeg alle aliassen die je eerst had weer toe. Heb je geen aanvullende domeinen die naar het hoofddomein verwijzen, dan kun je deze stap overslaan.

Voeg je ingestelde aliassen/pointers weer opnieuw toe.

Je kunt nu de gegevens weer terugzetten. Kijk vervolgens of je website weer te bereiken is. Als je een 'Forbidden' fout krijgt, dan heeft dat vaak als oorzaak dat er geen index-bestand in de public_html aanwezig is. Zie deze handleiding.

Als het probleem nog niet op is gelost, neem dan contact met ons op. We zullen je account dan opnieuw aan moeten maken. Dan verlies je óók je databases, dus maak daar ook alvast een backup van.

 

Sterren Domeinnaam: 5 sterren uit 4.703 reviews

320.000+ domeinnamen geregistreerd.
Bij de beste dienstverleners van 2019 in de MT1000.

Geen cookies