Wij gaan door tot jij 100% tevreden bent

De technische experts van onze bekroonde klantenservice staan voor je klaar!

Hoe beheer ik gebruikers?

Gebruikers zijn jouw klanten. Jij verkoopt de ruimte die je bij Antagonist inkoopt weer door aan je klanten. De betaling hiervan moet je zelf afhandelen. Hier wordt alleen beschreven hoe je gebruikers in DirectAdmin beheert.

Gebruiker aanmaken

Het aanmaken van een gebruiker binnen je reseller-pakket gaat als volgt:

1. Log in op DirectAdmin.

2. Zorg dat er minimaal één pakket is aangemaakt.

3. Klik op 'List Users' (onder de categorie 'Account Management').

Klik op 'List Users' (onder de categorie 'Account Management').

4. Klik bovenaan op 'Create User'.

5. Vul de gevraagde gegevens in:

  • Username: de gebruikersnaam die je de gebruiker wilt geven (zonder hoofdletters).

Let op: als je een gebruiker aanmaakt, dan wordt er een standaard e-mailadres aangemaakt voor systeemberichten die is gebaseerd op de gebruikersnaam (e.g. 'gebruikersnaam@voorbeeld.nl'). Noem je gebruiker dus geen 'info', omdat je dan het e-mailadres 'info@voorbeeld.nl' niet kunt aanmaken voor normaal e-mailverkeer.

  • E-Mail: het e-mailadres van de gebruiker, zodat die de wachtwoorden kan ontvangen.
  • Enter Password en Re-Enter Password: kies een initieel wachtwoord voor de gebruiker.
  • Domain: vul de domeinnaam in die de gebruiker zal krijgen.
  • Use User Package: kies het pakket dat deze gebruiker zal gebruiken.
  • IP: de server waarop dit pakket komt. Kies voor het server-IP (aangegeven als 'Shared - Server'). Later kun je eventueel nog een IPv6-adres koppelen aan de gebruiker.

Let op: als je hier alleen een IPv6-adres kiest is de website van de gebruiker niet goed bereikbaar. Veel providers ondersteunen helaas IPv6 nog niet, waardoor een IPv4-adres nu nog wel noodzakelijk is.

  • Send Email Notification: vink dit aan als je de e-mail met wachtwoord e.d. wilt verzenden. Eventueel kun je nog op 'Edit User Message' klikken om het e-mailbericht aan te passen.

6. Klik op 'Submit' om het account aan te maken, of op 'Customize' om nog enkele waarden aan te passen.

Klik op 'Submit' om het account aan te maken, of op 'Customize' om nog enkele waarden aan te passen.

Domeinnaam bestellen

Als je de gebruiker op je pakket hebt aangemaakt, dan is de volgende stap om de domeinnaam van die gebruiker bij je pakket te bestellen. Dat kan een registratie van een nieuwe domeinnaam zijn, maar het kan ook een te verhuizen domeinnaam betreffen.

Het bestellen van de domeinnaam gaat via jouw klantaccount van Mijn Antagonist. Specifieke instructies voor het bestellen, vind je op deze pagina.

Ter kennisneming
Maak je eerst de gebruiker aan en registreer/verhuis je dan de domeinnaam, dan zal het na registratie automatisch naar de betreffende gebruiker gaan verwijzen.

Specificaties wijzigen

Je kunt de specificaties, ofwel de beperkingen, van iedere gebruiker wijzigen in DirectAdmin. Dat gaat als volgt:

1. Klik op 'List Users', te vinden onder de categorie 'Account Management'.

2. Klik op de gebruiker waarvan je de specificaties wilt wijzigen.

De specificaties wijzigen van een gebruiker op een reseller-pakket.

3. Kies vervolgens voor 'Modify User [naam]'.

4. Pas de gegevens aan op dezelfde manier als je ze aan hebt gemaakt bij het aanmaken van het pakket en klik op 'Save'.

Inloggen als gebruiker

Als een gebruiker instellingen niet begrijpt, of je even iets wilt wijzigen, dan kun je inloggen als die gebruiker, alsof jij die gebruiker bent.

1. Klik op 'List Users', te vinden onder de categorie 'Account Management'.

2. Klik op de gebruiker waarop je in wilt loggen.

3. Kies voor 'Login as [naam]'.

4. Als je nu op 'Logout' klikt, kom je weer in dit venster uit.

 

Sterren Domeinnaam: 5 sterren uit 4.622 reviews

320.000+ domeinnamen geregistreerd.
Winnaar beste registrar 2017 en 2018.

Geen cookies