Hoe stuur ik automatische reacties op e-mail?

Als je op vakantie bent of graag mensen wilt laten weten dat je een e-mail hebt ontvangen, dan kun je autoresponders en afwezigheidsberichten instellen. Het verschil tussen deze twee is dat een autoresponder altijd op een bepaald e-mailadres werkt en een vacation message in een bepaalde periode op een e-mailaccount.

Aanmaken

Je kunt voor ieder bestaand e-mailadres (dus forwarders of e-mailaccounts) een autoresponder instellen.

  1. Klik onder 'E-Mail Management' op 'Autoresponders';
  2. Klik bovenaan op de pagina op 'Create New Autoresponder';
  3. Vul de gevraagde gegevens in:
    Responder Address: het e-mailadres waarop de responder moet werken. Dit moet een bestaand adres zijn;
    Responder Message: het bericht dat terug wordt gestuurd;
    Send a CC to: als je dit aanvinkt en een e-mailadres opgeeft, worden alle autoresponses doorgestuurd naar dit e-mailadres (dus het antwoord wordt doorgestuurd);
  4. Klik op 'Create';

Wil je alleen een autoresponder instellen en de e-mail niet ontvangen, dan kun je een forwarder aanmaken die e-mail doorstuurt naar ':blackhole:' en op deze forwarder de autoresponder instellen.

Wijzigen

Je kunt een bepaald antwoord ook wijzigen als je ingelogd bent op DirectAdmin:

  1. Klik onder 'E-Mail Management' op 'Autoresponders';
  2. Klik naast de responder die je aan wilt passen op 'Modify';
  3. Je kunt nu de responder aanpassen op dezelfde manier als je hem aan hebt gemaakt. Het is niet mogelijk het e-mailadres te wijzigen; als je dat wilt, zul je een nieuwe autoresponder aan moeten maken.

Verwijderen

Het is ook mogelijk om een autoresponder te verwijderen:

  1. Klik onder 'E-Mail Management' op 'Autoresponders';
  2. Selecteer de autoresponders die je wilt verwijderen door op het vinkje er rechts van te klikken;
  3. Controleer je selectie;
  4. Klik op 'Delete Selected'.