Hulp bij je webhostingpakket of domeinnaam?

Makkelijke handleidingen, nuttige pagina's en Premium Support — of vraag onze experts.

 

Hoe schakel ik twee-factor-authenticatie (2FA) in voor Mijn Antagonist?

Je kunt voor Mijn Antagonist twee-factor-authenticatie (2FA) inschakelen. Daarmee voeg je een aanvullende laag beveiliging toe aan je klantaccount. Naast het invoeren van je gebruikersnaam en wachtwoord is er dan ook een aanvullende code vereist om in te kunnen loggen. Alleen het wachtwoord weten, is dus niet voldoende. We adviseren daarom dit in te schakelen.

Het inschakelen gaat als volgt:

  1. Log in op je klantaccount van Mijn Antagonist.
  2. Klik bovenaan op 'Administratie'.

    Klik in Mijn Antagonist bovenaan op 'Administratie'.

  3. In het kader 'Beveiliging' klik je achter 'Twee-factor-authenticatie' op 'Inschakelen'.

    Klik achter 'Twee-factor-authenticatie' op 'Inschakelen'.

  4. Er toont zich een QR-code. Scan deze met de app Google Authenticator (Android / iOS) op je telefoon. Heb je een authenticator zonder camera of wil je de eenmalige codes in je password manager ontvangen, gebruik dan de sleutel.

    Scan de QR-code met de app op je telefoon.
    Tip: je kunt de QR-code op de afbeelding hierboven scannen om Google Authenticator voor iOS te downloaden.

  5. Voer bij 'Bevestigingscode' de code in die je in de app op je telefoon ziet en klik op 'Volgende'.
  6. Er wordt nu gevraagd een hersteltelefoonnumer toe te voegen. Daarmee kun je toegang tot je account herstellen, ook als jij je authenticator app bent kwijtgeraakt. Voer je telefoonnummer in, selecteer de gewenste methode en klik op 'Volgende'.

    Voer je telefoonnummer in, selecteer de gewenste methode en klik op 'Volgende'.

  7. Je ontvangt nu per SMS of spraakbericht een bevestigingscode. Voer die bij 'Bevestigingscode' in en klik op 'Bevestigen'.

    Voer de ontvangen bevestigingscode in en klik op 'Bevestigen'.

  8. Je krijgt nu eenmalige codes te zien. Ieder van dezes codes kun je één keer gebruiken om in te loggen en kunnen van pas komen als je bijvoorbeeld je telefoon bent verloren. Schrijf deze dus op en bewaar ze op een veilige plek.

    Noteer de eenmalige codes en bewaar ze op een veilige plek.

  9. Klik op 'Configuratie afronden'. Je hebt nu succesvol twee-factor-authenticatie voor Mijn Antagonist ingeschakeld.

Hersteltelefoonnummer wijzigen

Het is mogelijk om het hersteltelefoonnummer dat je hebt ingesteld tijdens het inschakelen van twee-factor-authenticatie te wijzigen. Dit kan wenselijk zijn als je bijvoorbeeld een nieuwe telefoonnummer hebt. Je past dit als volgt aan:

  1. Log in op je klantaccount van Mijn Antagonist.
  2. Klik bovenaan op 'Administratie'.

    Klik in Mijn Antagonist bovenaan op 'Administratie'.

  3. In het kader 'Beveiliging' klik je achter 'Hersteltelefoonnummer' op 'Wijzigen'.

    Klik achter 'Hersteltelefoonnummer' op 'Wijzigen'.

  4. Voer je nieuwe telefoonnummer in, selecteer de gewenste methode en klik op 'Volgende'.

    Voer je nieuwe telefoonnummer in, selecteer de gewenste methode en klik op 'Volgende'.

  5. Je ontvangt nu per SMS of spraakbericht een bevestigingscode. Voer die bij 'Bevestigingscode' in en klik op 'Bevestigen'. Je hebt nu het hersteltelefoonnummer gewijzigd.

    Voer de ontvangen bevestigingscode in en klik op 'Bevestigen'.

Eenmalige codes beheren

Het is mogelijk om nieuwe eenmalige codes genereren, bijvoorbeeld omdat je alle huidige codes hebt gebruikt. Dit gaat als volgt:

  1. Log in op je klantaccount van Mijn Antagonist.
  2. Klik bovenaan op 'Administratie'.

    Klik in Mijn Antagonist bovenaan op 'Administratie'.

  3. In het kader 'Beveiliging' klik je op 'Beheer eenmalige codes'.

    Klik op '**Beheer eenmalige codes'.

  4. Je ziet nu de huidige eenmalige codes. Klik op 'Genereer nieuwe codes' om nieuwe te genereren.

    Klik op 'Genereer nieuwe codes' om nieuwe codes te genereren.

  5. Schrijf de nieuwe eenmalige codes op en bewaar ze op een veilige plek.

Let op
Als je nieuwe eenmalige codes genereert, dan komen de huidige te vervallen.

Uitschakelen

Het uitschakelen van twee-factor-authenticatie gaat op dezelfde locatie als het inschakelen ervan.

  1. Log in op je klantaccount van Mijn Antagonist.
  2. Klik bovenaan op 'Administratie'.

    Klik in Mijn Antagonist bovenaan op 'Administratie'.

  3. In het kader 'Beveiliging' klik je achter 'Twee-factor-authenticatie' op 'Uitschakelen'.

    Klik op 'Uitschakelen'.

  4. Voer opnieuw je wachtwoord voor Mijn Antagonist in als daar om wordt gevraagd.
  5. Klik op 'Maak mijn account minder veilig'. Je hebt nu twee-factor-authenticatie uitgeschakeld.

    Klik op 'Maak mijn account minder veilig'.


 
Geen cookies