Maak unieke combinaties met .SHOP, .BLOG of .CLUB om jouw verhaal perfect vertellen. Nu met 30% korting →

Hulp bij je webhostingpakket of domeinnaam?

Makkelijke handleidingen, nuttige pagina's en Premium Support — of vraag onze experts.

 

Compleet stappenplan voor inloggen

Er zijn bij Antagonist verschillende systemen waarop je kunt inloggen. Veel van deze systemen gebruiken hun eigen inloggegevens die niet uitwisselbaar zijn. Mocht je door de bomen het bos niet meer kunnen zien, dan kun je op deze pagina vinden hoe je weer toegang krijgt tot alle systemen.

Een overzicht van systemen is te vinden in de cheatsheet. Hierin staat ook per systeem een link naar de handleiding voor het wijzigen of herstellen van de inloggegevens.

Het is in principe mogelijk om, zonder tussenkomst van de helpdesk, al jouw inloggegevens te herstellen. Het enige wat hiervoor nodig is, is dat het e-mailadres in Mijn Antagonist nog klopt en toegankelijk is. Zorg er daarom ook voor dat dat adres altijd up-to-date is. Je kunt dit adres zelf aanpassen via Mijn Antagonist.

Mijn Antagonist

Kijk hier voor het hoofdartikel over het inloggen op Mijn Antagonist.

Het belangrijkste systeem voor toegang tot de verschillende onderdelen, is Mijn Antagonist. Dit systeem is te vinden op https://mijn.antagonist.nl. Je kunt hierop inloggen met het e-mailadres dat je bij de bestelling van jouw producten hebt opgegeven en wat je eventueel via 'Persoonlijke instellingen' hebt aangepast.

Als je het wachtwoord van dit account niet meer weet, ga dan naar https://mijn.antagonist.nl/reset_password/ voor het herstellen ervan. Vul op deze pagina het e-mailadres in wat aan jouw klantaccount is gekoppeld. Als jouw e-mailadres in Mijn Antagonist niet meer correct is, of je weet niet meer welk e-mailadres aan jouw account hebt gekoppeld, neem dan contact op met onze helpdesk.

Het kan zijn dat er meerdere klantaccounts zijn geregistreerd op hetzelfde e-mailadres. Je ontvangt dan ook meerdere e-mailberichten: voor elk klantaccount een. In elke e-mail wordt het betreffende klantnummer genoemd. Hou er ook rekening mee dat sommige e-mailproviders, zoals GMail, de berichten samenvoegen, waardoor het lijkt dat je maar één bericht hebt ontvangen. De andere berichten zijn dan in de 'threaded view' te vinden.

DirectAdmin / FTP

Kijk hier voor het hoofdartikel over het inloggen op DirectAdmin.

Inloggen op DirectAdmin gaat via http://www.jouwdomeinnaam.nl:2223. De gebruikersnaam die je moet gebruiken, is (meestal) gelijk aan deb12345, waarbij 12345 jouw klantnummer is. Als je meerdere hostingpakketten afneemt, kan er een toevoeging 'n2', 'n3' enzovoorts achter staan. Deze inloggegevens moet je ook gebruiken bij het inloggen op FTP.

Als je de gebruikersnaam of het wachtwoord niet meer weet, kun je deze via Mijn Antagonist achterhalen. Een handleiding hiervoor is hier te vinden.

E-mail

Kijk hier voor het hoofdartikel over e-mailaccounts.

Voor het inloggen op de e-mail kun je een eigen e-mailprogramma gebruiken, of de webmail. In beide gevallen moet je bij 'Gebruikersnaam' het e-mailadres invullen, waarvan je de berichten wilt ophalen. Gebruik hier dus niet jouw deb-nummer, tenzij je de mail van het account 'deb12345@jouwdomeinnaam.nl' wilt ophalen.

Als je het wachtwoord van jouw e-mailaccount bent verloren, dan kun je deze opnieuw instellen via DirectAdmin. Hoe dit moet, wordt uitgelegd op deze pagina.