We plaatsen een cookie voor Google Analytics om onze website te verbeteren

Met een cookie kun je advertenties personaliseren. Wij hanteren echter de strikte regels van de Autoriteit Persoonsgegevens. Surfgedrag houden we niet bij en we achtervolgen je ook niet met reclame.

Zelfontwikkeling binnen Antagonist: van meubelmaker naar Team Lead Support!

Inmiddels ben ik alweer bijna vijf jaar werkzaam bij Antagonist. Als afgestudeerd ontwerpend meubelmaker had ik niet gedacht terecht te komen in de hostingwereld. Toch ben ik blij dat dit is gebeurd. Met plezier kijk ik terug op de afgelopen jaren en wat ik allemaal heb geleerd. Het is heel prettig wanneer je binnen een bedrijf kunt groeien. Graag vertel ik je wat meer over hoe ik dit proces bij Antagonist heb ervaren.

Zelfontwikkeling binnen Antagonist: van meubelmaker naar Team Lead Support!

De gok wagen

In 2017 zag ik een vacature bij Antagonist voorbij komen. Even wist ik niet zeker of het nut had om te solliciteren. Mijn diploma’s waren uiteraard niet interessant, maar de hobbymatig opgedane ervaring wel. Op dat moment had ik voor mezelf enkele websites gebouwd en ook een eigen server opgezet. Uiteindelijk besloot ik daarom het er gewoon op te wagen… Gelukkig met succes. Na enkele leuke sollicitatiegesprekken kon ik vrij snel aan de slag op de afdeling Support.

Op de eerste lijn beginnen

Net zoals ieder ander op Support startte ik met eerstelijns ondersteuning. Je beantwoordt daar vooral vragen over bijvoorbeeld bestellingen, verlengingen en inloggen. Via deze weg leerde ik het productaanbod en de belangrijkste systemen kennen, zoals Mijn Antagonist. Ook maakte ik mij de gewenste communicatiestijl van Antagonist eigen. Informeel, maar altijd vriendelijk en professioneel.

Door naar de tweede lijn

Doorgroeien naar tweedelijns ondersteuning, was vanaf het moment dat ik begon al de bedoeling. In mijn geval geval ging dit eigenlijk al heel snel. Deels kwam dit, doordat er binnen het toen nog kleinere team snel behoefte was aan meer technische kennis. Dat zag ik als een mooie kans om me verder te ontwikkelen. Binnen drie maanden nadat ik begon, kreeg ik daarom al snel meer complexere vragen voorgeschoteld. 

Tweedelijns ondersteuning gaat wat dieper in op de techniek. Hierbij kun je denken aan vragen over DNS-records configureren, e-mailproblemen en websites herstellen. Je komt daarbij al snel in aanraking met het lezen en begrijpen van het foutenlogboek. Heb je dat onder de knie, dan kun je veel spoedvragen al beantwoorden. Denk bij spoed aan een website die offline is geraakt, bijvoorbeeld door een probleem binnen de website.

Kom ook werken bij Antagonist

Op zoek naar een leuke, uitdagende baan en benieuwd naar wat Antagonist je kan bieden? Neem eens een kijkje bij onze vacatures.

Vacatures bekijken →

Taakuitbreiding via de to-do-lijst

Hier stopte het leerproces niet. Kun je tweedelijns, dan draai je ook mee in de avond- en weekenddiensten. Intern zijn er daarnaast steeds meer taken die je kunt oppakken. Voor mij was zo’n taak vooral het nalopen van de to-do-lijst. Antagonist heeft een geautomatiseerd takensysteem om bijvoorbeeld te zorgen dat producten worden opgeleverd. Met de to-do-lijst bedoelen we intern een verzameling van taken die met de hand nagekeken moeten worden. Tijdens dat proces leer je onze eigen systemen in een hoog tempo beter kennen. Ook kom je met het doorgeven van bugs en optimalisaties steeds meer in contact met collega’s van Development en Systeembeheer.

https://twitter.com/AntagonistNL/status/1166416493535551494?s=20&t=64lVbuVzD7y5H_C4FtfapQ

Naar de derde lijn

Binnen Support kun je doorgroeien naar derdelijns ondersteuning. Op dit niveau heb je veel technisch begrip en kun je de complexere vraagstukken verder onderzoeken. En vooral, zelf oplossen zonder tussenkomst van bijvoorbeeld een systeembeheerder. Zelf had ik niet meteen de ambitie om door te groeien naar derdelijns support. Vanwege vertrek van een collega viel daar echter een gat. Zodoende besloten we in goed overleg met elkaar dat ik die taken overnam en rolde ik er verder in.

Zelfontwikkeling en leuke zijprojecten

Op Support ben je niet alleen bezig met vragen beantwoorden. Eigenlijk ben je altijd bezig met nadenken hoe het beter kan, zowel intern als extern. Zo ben ik gaandeweg nieuwe medewerkers gaan inwerken en coachen. Ook heb ik me beziggehouden met het verbeteren van de interne documentatie, waarin collega’s makkelijk belangrijke informatie kunnen vinden. Er is daarnaast zeker ruimte voor leuke dingen. Zo heb ik in 2020 als zijproject het Antagonist Racing Team opgericht. We zoeken daar trouwens nog enthousiaste iRacing-coureurs voor. Mocht je iemand kennen… 😉

De stap naar Team Lead

Inmiddels had ik alle soorten tickets wel een keertje voorbij zien komen. Op de achtergrond begon ik steeds meer interne taken op mij te nemen. Denk aan het maken van planningen en de dagelijkse aansturing van het team. Het was heel fijn dat mijn inzet op dat gebied niet onopgemerkt bleef. Zo rolde ik in de positie van Assisstent Team Lead en uiteindelijk Team Lead. Toen me die promotie werd aangeboden, wist ik dat ik die kans met beide handen wilde aangrijpen. Natuurlijk spannend en meer verantwoordelijkheid, maar dankzij alle opgedane kennis en ervaring vertrouwde ik erop dat ik dit kon.

In best een korte tijd heb ik dus flinke stappen kunnen maken. Iets wat ik op het moment van solliciteren echt niet had verwacht. Afgestudeerd als ontwerpend meubelmaker, maar met de juiste houding en nieuwsgierigheid door kunnen groeien naar de positie waar ik nu in zit. Uiteraard ben ik erg dankbaar voor de kansen, maar je eigen inzet speelt hierin zeker ook een belangrijke rol. Het komt je niet vanzelf aanwaaien.

Toch fijn wanneer collega’s je verjaardag niet vergeten…

Hopelijk heb zo een beetje een beeld gekregen van hoe het groeien binnen Antagonist kan gaan. Wil jij je ook blijven ontwikkelen in een team van leuke collega’s? Neem gerust een kijkje bij onze vacatures. Misschien spreken we elkaar dan binnenkort.

P.S. Blijf op de hoogte en volg ons via Facebook, X, Instagram, e-mail en RSS. Heb je vragen, tips of opmerkingen? Laat het achter als reactie. Vond je het artikel nuttig? Deel het dan met anderen!

Deel dit blog
Dennis Scholing
Dennis Scholing

Sinds april 2017 werkzaam op de afdeling Support van Antagonist. Door zijn vergaande interesse in IT heeft hij veel ervaring opgedaan met webhosting. Helpt graag iedereen met zijn of haar vragen!

Artikelen: 12

2 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Sterren Webhosting: 5 sterren uit 5.830 reviews

60.000+ webhostingpakketten actief
Bij de beste webhosters in MT1000 en Emerce 100