Inmiddels werk ik alweer 2,5 jaar op de afdeling Support en doe dat met enorm veel plezier! In deze periode heb ik meer dan 40.000 reacties per e-mail verzonden. Dagelijks kom ik dan ook vragen tegen over de meest uiteenlopende onderwerpen. Sommige zie ik wat vaker voorbij komen. Daarom een handig blog met antwoord op veelgestelde supportvragen!
Een e-mail die je naar support@antagonist.nl stuurt, noemen wij een ticket. Deze tickets worden in categorieën onderverdeeld, zoals administratief, technisch of spoed. Dat gaat van hulp bij producten overdragen tot aan het oplossen van technische problemen. Daarna wordt het ticket aan de persoon gekoppeld die het meest geschikt is om dat type vraag te beantwoorden.
Top 5 veelgestelde supportvragen
Tegenwoordig pak ik eigenlijk elk soort ticket wel op. Sommige vragen zijn nieuw, maar een aantal komen wat vaker voor. We hebben geen statistieken, maar door mijn ervaring en onderbuikgevoel te laten spreken, kom ik op de volgende top 5 uit. Laten we kijken naar de antwoorden!
- Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?
- Hoe draag ik mijn product of klantaccount over?
- Hoe wijzig ik het wachtwoord van mijn e-mailadres?
- Hoe voeg ik een domein toe op een hostingpakket?
- Hoe kan ik HTTP-verkeer naar HTTPS doorsturen?
#1. Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?
Je maakt bij ons gebruik van automatisch verlengen, maar je stapt over naar een nieuwe bank. Je rekeningnummer moet dan bij ons worden gewijzigd. Maak je gebruik van de overstapservice van je nieuwe bank, dan gaat dat vanzelf al goed. Alleen, wij zien ook dat klanten op voorhand of tijdens de verlenging contact met ons opnemen om het oude nummer te laten wijzigen.
Wij hebben echter geen mogelijkheid om op verzoek een rekeningnummer te wijzigen. Dat heeft met de veiligheid en privacy van je account te maken. We moeten daarbij kunnen controleren dat de nieuwe rekeningnummer van jou is en dat deze actief is, voordat je het voor automatisch verlengen kunt gebruiken. Er zijn twee manieren om een rekeningnummer te wijzigen.
- Plaats handmatig een bestelling om je producten te verlengen en betaal met het nieuwe rekeningnummer. Je rekeningnummer wordt na betaling toegevoegd aan je klantaccount en kun je dan instellen in Mijn Antagonist via Administratie → Betaling en verlenging.
- Plaats een verificatiebestelling om je rekeningnummer toe te voegen. Daarmee stel je een order op van € 0,01. Nadat je deze bestelling hebt betaald, is je rekeningnummer binnen Mijn Antagonist bekend en kun je het instellen voor automatisch verlengen.
De eerste optie is vooral handig als je vlak voor de verlengperiode zit. Je wilt dan immers toch al verlengen. Door het eenmalig handmatig te verlengen, is je nieuwe rekeningnummer bij ons bekend en kan het voor toekomstige bestellingen worden gebruikt. De tweede optie is handig als je producten met een lange looptijd hebt. Zo kun op voorhand je rekeningnummer wijzigen, zonder je daar later zorgen over te hoeven maken 🙂
#2. Hoe draag ik mijn product of klantaccount over?
Het kan voorkomen dat je een domeinnaam of zelfs je gehele klantaccount wil overdragen. Bij beide situaties heb je onze hulp nodig. Graag leg ik je uit hoe dat gaat en wat voor gedachten erachter zit. Privacy en veiligheid is bij ons erg belangrijk. Wij kunnen daarom ook niet op basis van een willekeurig verzoek per e-mail zomaar een domeinnaam aan een andere klant overdragen. Er is meer verificatie nodig om aan te tonen of het verzoek van de eigenaar komt.
In de beide situaties heb je dan ook te maken met een akkoordverklaring. Zo’n akkoordverklaring kunnen wij via Mijn Antagonist opstellen. Alleen diegene met de juiste inloggegevens van het klantaccount kan de akkoordverklaring vervolgens bevestigen. Op deze manier weten wij zeker dat de eigenaar akkoord gaat met de overdracht en voorkomen we productkaping.
Een product overdragen
Als je alleen een product wil overdragen, dan heeft de nieuwe eigenaar een klantaccount bij ons nodig. Heeft de nieuwe eigenaar dat nog niet? Dan moet die eerst een klantaccount aanmaken. Als je vervolgens naar Support een e-mail stuurt met de te overdragen producten en het nieuwe klantnummer, dan kunnen wij je direct helpen met een akkoordverklaring. Na akkoord zullen wij de producten handmatig overdragen.
Een klantaccount overdragen
Wil je al je producten overdragen, dan heeft de nieuwe eigenaar geen eigen klantaccount nodig. Het is namelijk mogelijk je gehele account over te dragen. Je moet dan eerst binnen je klantaccount een contactpersoon aanmaken met de gegevens van de nieuwe eigenaar. Laat ons vervolgens weten om welke contactpersoon het precies gaat. We stellen dan de akkoordverklaring op. Na je akkoord kunnen wij het account dan omzetten.
Cheat sheet!
We krijgen regelmatig vragen over hoe en waar je kunt inloggen. Daarom hebben we een handig cheat sheet. Sla deze pagina op in je favorieten en je hebt altijd de juiste uitleg bij de hand!
#3. Hoe wijzig ik het wachtwoord van mijn e-mailadres?
Je hebt e-mailadressen aangemaakt die op je eigen domein zijn gebaseerd. Nu heb je een nieuwe computer of smartphone en wil je daar ook graag je e-mail instellen. Dat gaat gesmeerd, totdat je erachter komt dat je het wachtwoord van het e-mailadres niet meer weet… Je wilt dus het wachtwoord wijzigen.
Net zoals bij de bovenstaande twee punten, is veiligheid erg belangrijk. Wij mogen niet op verzoek zomaar een wachtwoord van een e-mailadres wijzigen en doorsturen. Komt dit bijvoorbeeld in de verkeerde handen, dan heeft diegene in feite simpel toegang gekregen tot jouw e-mailadres. Wij vragen daarom ook altijd om zelf het wachtwoord te wijzigen.
Als wij het wachtwoord wel zouden wijzigen, dan gaat dat op hetzelfde manier. Wij zien daarbij je nieuwe wachtwoord en hebben verder geen controle of jij daadwerkelijk de eigenaar van het e-mailadres ben. Door het zelf te wijzigen, weten wij 100% zeker dat de eigenaar aan de slag is gegaan met het wijzigen van het wachtwoord. Het is dus voor de veiligheid van je eigen inbox 🙂
#4. Hoe voeg ik een domein toe op een hostingpakket?
Je hebt een bestaand Plus- of Pro-pakket bij ons en wilt graag een extra website hosten op een nieuw domeinnaam. Als je de nieuwe domeinnaam voor registratie nog niet op het hostingpakket hebt toegevoegd, dan wordt het automatisch een alias van je hoofddomein. Je nieuwe domeinnaam zal dan naar je hoofddomein wijzen.
Je wilt natuurlijk graag aan de slag! Gelukkig valt dat makkelijk op te lossen met dit stappenplan. Bij een Resellerpakket geldt hetzelfde. Als je op voorhand de nieuwe domeinnaam geen plek onder een nieuwe gebruiker geeft, dan wordt het domein als alias aan je hoofddomein gekoppeld. Bij resellerhosting raden wij dan ook aan om vóór de bestelling al de gewenste gebruiker met de nieuwe domeinnaam aan te maken. Dan gaat het in één keer goed 🙂
Op zoek naar razendsnelle webhosting?
Neem gerust eens een kijkje bij onze pakketten. Inclusief domeinnaam, gratis SSL, e-mail en uitstekende service.
#5. Hoe kan ik HTTP-verkeer naar HTTPS doorsturen?
Op al onze hostingpakketten bieden wij sinds 11 april 2017 gratis SSL aan. Voor nieuwe domeinen gaat het doorsturen naar HTTPS vanzelf, maar voor bestaande websites kan het zijn dat je dit nog moet instellen. Je kunt het naar HTTPS doorsturen van al het verkeer via DirectAdmin regelen.
Voor al bestaande websites is er dan een grote kans dat je daarna tegen de zogenaamde mixed content aanloopt. Mixed content houdt in dat er onderdelen binnen je website zijn die nog over HTTP lopen. Jouw website werkt hierdoor wel, maar geeft niet het slotje weer in het adresbalk van je internetbrowser. Dat wil je natuurlijk graag oplossen!
Uit ervaring blijkt dat het vooral om WordPress websites gaan. Met de WordPress plugin Really Simple SSL kun je eenvoudig de website omzetten naar HTTPS. Je hoeft zelf dan verder geen code in het .htaccess-bestand van je website toe te voegen. Met Really Simple SSL maak je dus jouw website makkelijk geschikt voor HTTPS!
Bonusvraag: waar blijft mijn factuur?! 😉
Deze vraag zien we vaak voorbij komen als je automatisch verlengen gebruikt. Waar je bij handmatig verlengen na betaling direct een factuur krijgt, werkt dat bij automatisch verlengen wat anders. Daar wordt de definitieve factuur pas uitgeschreven, zodra de automatische verlenging wordt verwerkt. Dat is niet gelijktijdig met de incasso, maar bewust later.
De incasso gebeurt bij ons vroegtijdig, omdat we een succesvolle verlenging willen garanderen. Er moet namelijk ruimte zijn om te kunnen handelen, bijvoorbeeld bij een mislukte incasso of een stornering. Doen wij de incasso kort voor de verloopdatum en je hebt bijvoorbeeld onvoldoende saldo, dan kan je website offline raken. Dat willen wij hiermee voorkomen.
Daarnaast valt een domeinverlenging niet terug te draaien bij de registry. Mocht je ondanks onze herinneringen besluiten om niet te verlengen, dan is er op deze manier nog wat ruimte om actie te kunnen ondernemen. Je zit dan niet meteen vast aan een verlenging.
Vandaar dat de definitieve factuur enkel wordt uitgeschreven op het moment dat verlenging van de producten daadwerkelijk is uitgevoerd. Tot die tijd krijg je van ons wel een pro-formafactuur die je waar wenselijk als vooruitbetaalde kosten in je boekhouding kunt opnemen.
Alle veelgestelde supportvragen uitgespeeld?
Uiteraard zie ik nog wel meer vragen vaker voorbij komen, maar deze leken mij leuk om ze eens hier te behandelen. Kom je ergens niet uit of mis je een bepaalde handleiding, laat het ons vooral weten. We proberen iedereen zo goed en snel mogelijk via e-mail, chat en social media verder te helpen!
P.S. Blijf op de hoogte en volg ons via Facebook, X, Instagram, e-mail en RSS. Heb je vragen, tips of opmerkingen? Laat het achter als reactie. Vond je het artikel nuttig? Deel het dan met anderen!
Mooi zorgvuldig geschreven en geformuleerd.
Leverde een mapje met bruikbare bladwijzers op.
Dank.
Wellicht tot binnenkort.
Graag gedaan, Evert. Bedankt voor je feedback!