Valentijnsdag en SSH: twee verschillende dingen die je niet gelijk aan elkaar zou koppelen. Of toch wel? Het heeft meer met elkaar te maken dan je vooraf zou denken. In dit blog licht ik graag toe hoe wij de lancering van SSH in een romantisch jasje hebben proberen te steken. Graag deel ik ook een aantal reacties van onze klanten over deze SSH-actie om te laten zien hoe awesome en creatief ze zijn! Liefde op het eerste gezicht?
Mijn collega Jeroen beschreef eerder zijn visie over over de groei van Antagonist. De kernboodschap? We groeien door te investeren in onze huidige klanten. Hierbij is het niet alleen belangrijk om te luisteren naar wat de klant wenst maar ook om aan deze wensen te voldoen. Hoe belangrijk dit is, bewees de recente lancering van SSH en de bijbehorende mailing op Valentijnsdag.
De verbeteringen gaan door!
We weten dat veel klanten, net als wij, altijd op zoek zijn naar verbetering. Zij helpen ons hierbij door goede inhoudelijke feedback te geven met betrekking tot onze producten en diensten. Hierdoor kunnen wij de volgende stap zetten die perfect aansluit bij de wensen van onze klanten.
Zoals je zult begrijpen: het implementeren en lanceren van een feature als SSH is geen proces dat van de één op de andere dag is gerealiseerd. Vergelijk het met het voorbereiden van een romantisch Valentijsdiner. Nu zie ik je denken: “Wat heeft SSH daar nu mee te maken?”
Deze vijf stappen geven je het antwoord:
1. Wat staat er op het menu?
Het begint met inventarisatie, waarin heeft de klant ‘trek’? We wisten dat enkele klanten vol spanning zaten te wachten op SSH en hebben in de loop der tijd bijgehouden welke (potentiële) klanten hierin interesse hadden. Zodoende ontstond het plan om de ingrediënten bij elkaar te gaan zoeken om onze klanten te verrassen met een ‘Valentijnsdiner’.
2. Ingrediënten
Ons platform was het eerste essentiële ingrediënt. Om op een veilige manier SSH te kunnen aanbieden, was het nodig om eerst ons nieuwe platform in gebruik te nemen. Waarom essentieel? We maken daardoor nu gebruik van eigen afgeschermde ‘containers’ in plaats van ‘shared webhosting’. Dit is van groot belang om de veiligheid voor het gebruik van SSH te kunnen garanderen.
Onze systeembeheerders waren het tweede ingrediënt. Na het lanceren van de Slim-, Plus- en Pro-pakketten had het toevoegen van SSH onze eerste prioriteit. We wisten dankzij de inventarisatie dat de klantvraag hiervoor immers groot was. Onze helden van systeembeheer zijn dan ook direct met de ontwikkeling gestart na het lanceren van onze nieuwe pakketten.
3. Voorproeven
Is het gerecht op smaak? Je wilt je grote liefde immers geen gerecht voorschotelen dat al proestend weer naar buiten wordt gewerkt. Nadat begin 2016 de functionaliteit technisch was opgeleverd, zijn we gaan testen. Dat begint intern met het doorlopen van verschillende scenario’s.
Daarna hebben we de groep klanten benaderd die had aangegeven interesse te hebben in SSH. We hebben ze actief betrokken bij het testen van deze nieuwe functionaliteit, want onze klanten zijn freakin’ awesome! Ze kregen de mogelijkheid om nog voor de officiële lancering gebruik te maken van SSH. Zo konden we de laatste schoonheidsfoutjes eruit halen.
Een van onze klanten gaf de volgende feedback op het moment dat hij hoorde vervroegd met SSH aan de slag te kunnen: “Mijn ‘laatste’ wens wat betreft hosting is nu voldaan en dank je wel voor het doorgeven aan mij!” Dit is natuurlijk supergave feedback voor zowel mijn collega’s op support als de systeembeheerders die er keihard aan hebben gewerkt om deze nieuwe functionaliteit beschikbaar te maken.
4. De liefdesverklaring
Wanneer je tijdens het voorproeven van het gerecht het eten netjes binnen hebt gehouden, is het tijd om de sprong te wagen: de liefde wacht!
Zodoende: op Valentijnsdag hebben we een mailing verstuurd om ook de overige klanten op een leuke manier te informeren over SSH. Aangezien Valentijnsdag de dag van de liefde is, hebben we ervoor gekozen om een liefdesverklaring in dichtvorm te sturen.
Hieronder een fragment uit de Valentijnsmailing:
“Vertrouwen is de basis voor een goede relatie.
Voor Valentijn hebben we ons flink uitgesloofd.
Onze nieuwe pakketten zijn verder uitgebreid.
Dat hebben we in januari beloofd.We stellen met liefde onze firewall open.
Vanaf nu staat SSH op onze servers aan.
Die functionaliteit krijg jij gratis.
Om via de command line naar je pakket te gaan.”
5. Ware liefde?
En dan, alles hangt af van dat ene moment: valt het gerecht in de smaak? Zit je Valentijn te smullen van het gerecht waar je zolang voor in de keuken hebt gestaan?
Wij zagen de reacties van onze klanten als het toetje, de slagroom op de koffie. Het gebruik van een gedicht zorgde ervoor dat onze klanten ook met een gedicht gingen reageren. Dit zorgden in de meeste gevallen voor een glimlach en soms zelf voor een schaterlach.
Zo stuurde een klant het volgende:
“Dit is nog niet het einde,
maar een hele nieuwe start.
Jullie gedicht heeft dat verfijnde,
ik draag hem in mijn hart.Jullie zijn er altijd voor mij.
Ga daar maar eens aan staan en…
Mochten jullie me ooit verlaten,
vul ik die leegte met mijn tranen.Jullie moeten wel van mij hou’en.
Dat is zeker het geval.
Helaas wil je niet met mij trouwen.
Maar goed: ik heb die firewall.”
Auteur: Remon de Groot (organisatie: Schrijfbedrijf Remon).
Ook klanten die nog geen gebruik willen maken van SSH reageerden wel positief op onze e-mail op Valentijnsdag door bijvoorbeeld een leuke reactie met een smakelijk plaatje erbij!
Met dit verhaal hoop ik een beeld te hebben gegeven van hoe je ook met een technisch product als SSH een smakelijk Valentijnsdiner kan maken.
Wil jij ook SSH?
SSH is nu beschikbaar op Slim, Plus en Pro. Wil jij ook een webhostingpakket dat volledig is afgeschermd, eigen gegarandeerde resources krijgt en SSH-toegang heeft? Neem gerust een kijkje bij onze pakketten!
Voor resellers kunnen wij deze functionaliteit op verzoek voor je aanzetten. Stuur een e-mail naar support@antagonist.nl met daarin dat je SSH wilt laten inschakelen en voor welk pakket dat moet gebeuren.
Heb je je nog een Basic-, Unlimited- of Premium-pakket? Upgrade dan nu je pakket naar één van onze nieuwe pakketten en krijg op de resterende looptijfd 20% korting! Uiteraard blijven je bestanden, e-mail en instellingen dan volledig intact. Je pakket upgraden is via Mijn Antagonist snel geregeld.
- Log in op Mijn Antagonist.
- In Mijn Antagonist ga je vervolgens naar ‘Producten’ en klik je op het pakket dat je graag wilt gaan upgraden.
- Kies vervolgens voor ‘Pakket aanpassen’ aan de rechterkant (in het vak ‘Beheer’).
- Hier kun je kiezen naar welk pakket je graag wilt upgraden.
Lukt het niet met upgraden of wil je graag advies over naar welk pakket je het beste kunt upgraden? Neem dan gerust via support@antagonist.nl contact op. Wij geven je graag vrijblijvend advies over het juiste pakket!
P.S. Wil je op de hoogte blijven van alle artikelen, updates, tips en trucs die verschijnen op ons blog? Dat kan! Rechts bovenin via RSS, e-mail, het liken op Facebook, het +1’en op Google+ of het volgen op Twitter.