Premium diensten verbeterd: hulp die een stapje verder gaat!

Als webhost beantwoorden we graag al je vragen die te maken hebben met je hostingpakket en domeinnaam. Natuurlijk helpen we je het liefst overal mee, maar soms valt iets buiten onze ondersteuning. Denk aan inhoudelijke wijzigingen aan je website, waarvoor je normaal gesproken een webbouwer zou inschakelen. Een tijd terug riepen we daarom onze premium diensten in het leven. Met bepaalde werkzaamheden kunnen we je zo toch helpen. En dankzij nieuwe verbeteringen nu nóg beter! 

Premium diensten verbeterd: hulp die een stapje verder gaat!

Onze premium diensten gaan verder waar onze ondersteuning stopt. Op deze manier kunnen we je helpen met een aantal werkzaamheden die niet meteen met je hosting of domein te maken hebben. Zo bieden we een verhuisservice voor het migreren van e-mail en een Sitedokter voor het opschonen van een geïnfecteerde website. Ook kunnen we je ondersteunen bij het wijzigen van een domeinnaam en het herstellen van data. Spreek je liever persoonlijk met één van onze experts? Je kunt dan gebruik maken van hulp op afstand.  

Hulp die een stapje verder gaat

Onze experts helpen je graag met de beveiliging van je website, het wijzigen van je domeinnaam en het verhuizen van je website en e-mail.

Meer over premium diensten →

De impact van complexere websites 

De online wereld is continu in beweging. Websites bieden steeds meer opties, waardoor ze ingewikkelder in elkaar zitten dan pakweg vijf jaar geleden. Dit heeft ook effect op de uitvoering van onze premium diensten. De ontwikkeling daarvan vond vooral op de achtergrond plaats. Nu was het echter tijd om het gehele zichtbare proces te optimaliseren, van aanvraag tot voltooiing. 

De afgelopen tijd zagen we een flinke stijging in het aantal klanten dat een webshop of online leeromgeving aan hun bestaande website toevoegde. Dergelijke uitbreidingen en extra functionaliteiten betekenen dat er bij de uitvoering van premium diensten meer aandachtspunten zijn. Welke dat precies zijn, verschilt per dienst. 

Website verhuizen 

Een grotere website betekent dat er bij een interne of externe verhuisservice meer data overgezet moeten worden. Ook bepaalde systeemafhankelijke instellingen moeten dan vaak op meerdere plekken gewijzigd worden. Denk aan gegevens voor de database-verbinding en bestandspaden voor uploads en caching.  

Domeinnaam wijzigen 

Het wijzigen van een domeinnaam vergt bij een complexe website ook iets meer aandacht. Het aantal vermeldingen van het domein in de database en bestanden is namelijk significant groter. De manier waarop de data in de database staat opgeslagen, brengt hierdoor extra uitdagingen met zich mee. Een foutieve uitvoering kan resulteren in een hoop dataverlies. Kortom, een klus die met de nodige zorg uitgevoerd moet worden.  

De premium dienten van Antagonist

Sitedokter 

De dienst Sitedokter wordt complexer naarmate de omvang en functionaliteit van een website toeneemt. Er moet namelijk meer data nagelopen worden en er zijn meer plekken waar malafide toevoegingen gedaan kunnen zijn. Ook kan het gebruik van verouderde plugins leiden tot verschillende beveiligingslekken die misbruikt kunnen worden. Daarbij heeft de ontwikkeling van malware en phishing de afgelopen jaren zeker niet stilgestaan. Dit maakt het opsporen van infecties een steeds grotere uitdaging. De combinatie van grotere websites én meerdere infectiebronnen die steeds slimmer worden, zorgt ervoor dat het grondig nalopen en opschonen meer tijd kost dan vijf jaar geleden.  

Optimalisatie achter de schermen 

Vanwege de impact van deze veranderingen, werden de afgelopen jaren op de achtergrond verschillende optimalisaties doorgevoerd. Hierdoor konden we blijven voldoen aan onze hoge kwaliteitseisen én waren er geen onnodige tariefswijzigingen. Nadat we de uitvoering van onze diensten geoptimaliseerd hadden, was het tijd om het proces hier omheen te stroomlijnen. Met als resultaat: een compleet nieuwe inrichting van het aanvraagproces. 

Vernieuwd aanvraagproces 

In het verleden werd een dienst via een mail bij Support aangevraagd. Met behulp van nieuwe formulieren hebben we dit proces volledig op de schop genomen. Het indienen, verwerken en uitvoeren van een aanvraag verloopt hierdoor veel efficiënter. Goed nieuws voor ons, maar vooral voor jou. Want hoe praktischer het aanvraagproces, hoe sneller een dienst ingepland en uitgevoerd kan worden. 

Het nieuwe aanvraagproces voor onze premium diensten

Er zijn nieuwe formulieren gemaakt om de verschillende premium diensten aan te kunnen vragen. Deze kunnen door zowel bestaande als nieuwe klanten worden gebruikt. De gegevens van een aanvraag worden veilig opgeslagen binnen Mijn Antagonist. Na uitvoering van de gevraagde dienst worden deze automatisch weer verwijderd. Prettig is ook dat de formulieren gebruikt kunnen worden met elk besturingssysteem, apparaat en type browser. 

Mooi resultaat

We zijn zelf erg blij met het resultaat en hopen je hiermee nu nóg beter van dienst te kunnen zijn. Uiteraard stopt de ontwikkeling hier niet. Zoals je van ons gewend bent, blijven we altijd op zoek naar manieren hoe het beter kan. Ben je van plan om gebruik te maken van een premium dienst? We zijn dan erg benieuwd naar je ervaring met ons vernieuwde aanvraagproces. Wanneer je tips of opmerkingen hebt, dan horen we dat ook graag!

P.S. Blijf op de hoogte en volg ons via Facebook, Twitter, Instagram, e-mail en RSS. Heb je vragen, tips of opmerkingen? Laat het achter als reactie. Vond je het artikel nuttig? Deel het dan met anderen!

Deel App Tweet Mail Deel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *