Online opslag voor al je bestanden!

Je kon bij ons al terecht voor webhosting, domeinnamen en e-mail. Aan dit lijstje voegen we nu ook online opslag toe! Met onze cloudopslag sla jij veilig je bestanden online op. Perfect voor backups van foto’s, video’s en documenten die je nu alleen lokaal of elders bewaart. Graag vertellen we je meer over online opslag bij Antagonist.

Online opslag bij Antagonist!

Online opslag vs. webhosting

Zoals de naam verklapt, is webhosting bedoeld voor het hosten van websites. Daar is het heel belangrijk dat het razendsnel gaat. Je wilt bezoekers niet laten wachten en opzadelen met lange laadtijden. Voor onze webhosting gebruiken we daarom een geavanceerd opslagsysteem. Daarin combineren we SSD’s en werkgeheugen (RAM). Gegevens kunnen zo vliegensvlug worden geschreven en gelezen. Dat maakt het ideaal voor websites, omdat data-uitwisseling daar constant plaatsvindt. 

Zo’n snel opslagsysteem is ook kostbaar. Het is daarom bijzonder ongeschikt om te gebruiken voor bulkopslag. Die gegevens veranderen namelijk weinig en worden niet voortdurend opgevraagd. Je gebruikt webhosting dus niet om een backup van je foto- of videocollectie op te slaan. Dit is immers geen website of data die altijd publiekelijk toegankelijk moet zijn. Precies op dit punt komt het verschil met online opslag om de hoek kijken.

In plaats van snelle SSD’s en RAM gebruik je bij online opslag harde schijven. Die zijn weliswaar een beetje trager, maar ook flink voordeliger. Bovendien is de snelheid bij massaopslag veel minder van belang dan bijvoorbeeld bij een website. Je raadpleegt het immers niet continu. Om ook in deze behoefte te kunnen voorzien, hadden we al langer de wens om met online opslag uit te breiden. Na een periode van ontwikkeling en uitvoerig testen, is het nu zover!

Online opslag op een rij

Online opslag bij Antagonist heb je al vanaf € 2,49 per maand. Daarvoor krijg je 250 GB schijfruimte met online bestandsbeheer en WebDAV-ondersteuning. Wil je graag meer cloudopslag, dan kun je gelijk kiezen voor een groter pakket of later eenvoudig upgraden.

  • Small | 250 GB schijfruimte | € 2,49 per maand
  • Medium | 500 GB schijfruimte | € 4,99 per maand
  • Large | 1 TB schijfruimte| € 9,99 per maand

Beginnen met cloudopslag

Ben je op zoek naar veilige cloudopslag voor je foto’s, video’s en documenten? Kies de gewenste hoeveelheid schijfruimte en begin.

Meer over online opslag →

Antagonist.cloud of een eigen domeinnaam

Online opslag kun je zowel met als zonder domeinnaam bestellen. Kies je voor het eerste, dan kun je jouw opslagruimte ook benaderen met een eigen adres. Dat is niet vereist, want standaard krijg je van ons gratis een subdomein dat eindigt op ‘antagonist.cloud’. Lijkt een eigen domeinnaam je later prettiger om te onthouden, dan kun je er altijd alsnog eentje aan koppelen.

Online opslag bestellen

Ben je al klant en wil je graag online opslag bestellen, log dan eerst in op Mijn Antagonist. Dit kan met het bij ons bekende e-mailadres en je wachtwoord.

Het nieuwe inlogscherm van Mijn Antagonist.

Nadat je bent ingelogd, klik je bovenaan in het menu op Bestellen. Kies nu voor Online opslag en voeg het toe aan je winkelwagen.

Online opslag bestellen in Mijn Antagonist.

Wanneer je de bestelling hebt afgerond, ontvang je de inloggegevens per e-mail. Zo kun je gelijk aan de slag met het uploaden van bestanden.

Nog geen klant?

Heb je nog geen account bij ons, plaats dan je bestelling via de website. Daar kies je eerst hoeveel opslagruimte je graag wilt. Nadat je een keuze gemaakt hebt, wordt het pakket gelijk in je winkelwagen geplaatst.

Online opslag bestellen via de website.

Wil je er gelijk een domein bij, dan kun je die nu toevoegen. Ga vervolgens verder, vul je gegevens in en rond de bestelling af. Je kunt nu beginnen met het inrichten van je opslagruimte!

Waarom online opslag bij Antagonist

Net als bij onze webhosting kun je rekenen op de eenvoud, kwaliteit en service die je van Antagonist gewend bent. Je kiest voor betrouwbare online opslag van je bestanden op onze servers in Nederland. Data-integriteit (het intact en veilig houden van je data) heeft onze allerhoogste prioriteit. Dankzij vergaande monitoring hebben we altijd zicht op de uptime, status en snelheid van ons platform. Zo checken we het 24 uur per dag en 7 dagen in de week op 897 punten per seconde. Onregelmatigheden zien we hierdoor meteen en lossen we razendsnel op.

Veel plezier met het inrichten!

We hopen dat jullie online opslag een mooie toevoeging vinden! Het zorgt ervoor dat je ook een veilig plekje hebt voor belangrijke gegevens naast je website. Ga je ermee aan de slag, dan wensen we je veel plezier met het inrichten ervan. Heb je er nog vragen over of wil je graag advies, neem dan gerust contact op met Support.

P.S. Blijf op de hoogte en volg ons via Facebook, Twitter, Instagram, e-mail en RSS. Heb je vragen, tips of opmerkingen? Laat het achter als reactie. Vond je het artikel nuttig? Deel het dan met anderen!

Deel App Tweet Mail Deel

45 thoughts on “Online opslag voor al je bestanden!

    • Bedankt voor je reactie, Rick. Dit is momenteel nog niet mogelijk. We hebben hier tijdens de ontwikkeling wel rekening mee gehouden, zodat we dit in de toekomst eventueel mogelijk kunnen maken. Maar op dit moment zijn hier nog geen concrete plannen voor.

  1. Bas Burger op zei:

    Interessante optie. Ik gebruik nu Google one voor opslagruimte en betaal voor 100GB € 1,99 per maand. Dus Antagonist lijkt me interessanter en bovendien in Nederland toch…? De vraag is wel hoe krijg ik de bestanden van Google naar Antagonist? En nu worden mijn bestanden op mijn desktop automatisch gesynchroniseerd met Google one. Hoe kijken jullie daar tegen aan?

    • Hi Bas,

      Dank voor je reactie. Leuk om te lezen dat je onze oplossing overweegt. De servers staan inderdaad in Nederland; ze worden ondergebracht in de datacenters waar we al sinds 2010 gebruik van maken.

      Betreft het overzetten van je bestanden, denk ik dat je het beste de desktopapplicatie van Nextcloud kunt gebruiken. En dat slepen/kopiëren van de gegevens dan het gemakkelijkste is.

      Mocht je feedback over het product of andere vragen hebben, stuur gerust een mailtje naar support@antagonist.nl. We helpen je graag verder!

    • Hi Robby,

      Haha, ja, het was een bijkomstig toeval dat de lancering op 1 april viel. Fijn om te lezen dat je ook tevreden bent over de prijsstelling.

      Qua (technische) features zit er nog het één en ander aan te komen. Ook willen we nog wat meer tips en handleidingen beschikbaar maken, hoe je dit bijvoorbeeld gemakkelijk kunt integreren op al je devices.

      Kortom, de basis van online opslag staat nu als een huis. Verder zien we veel potentie voor de toekomst. Daar gaan we mee aan de slag! En jouw reactie motiveert ons enorm daarvoor. Stay tuned!

  2. Peter op zei:

    Sinds KPN belachelijke prijzen rekent en sinds Stack mijn vertrouwen niet meer heeft klinkt dit erg fijn… Beter dan de cloud van Acronis. Maar wat zou het heerlijk zijn als jullie een dashboardje zouden maken zodat ik eenvoudig elke nacht een backup kan laten maken en bij het wakker worden een geruststellend mailtje vind dat de automatische backup gelukt is….!

    • Fijn dat je enthousiast bent over onze online opslag, Peter! Met behulp van WebDAV of de Nextcloud apps kun je bestanden automatisch laten synchroniseren. Je backups zijn dan altijd up-to-date. Daarnaast maken we zelf backups op platformniveau. Mocht je hier verder vragen over hebben, neem dan gerust contact op met Support.

  3. Peter op zei:

    Goedemiddag,

    Fijn dat deze optie nu ook aangeboden wordt.

    Drie vragen:

    – Is de opslag ‘zero-knowledge’?
    – Is de toegang beveiligd middels 2FA?
    – Hoeveel dagen bestandsgeschiedenis wordt er aangeboden op de diverse accounts?

    Alvast bedankt voor uw antwoorden.

    • Bedankt voor je vragen, Peter! Vanwege misbruikpreventie is het niet ZK. Wel draait je opslag veilig in een afgesloten container met Encryption at Rest. De toegang kun je beveiligen met 2FA en raden we ook aan. Ten slotte gaan onze backups op platformniveau tot 30 dagen terug. Dit geldt voor zowel Small, Medium en Large.

  4. Eric op zei:

    Een Cloud was net iets waar ik naar op zoek ben na het Stack debacle. Komt er voor de Cloud ook een app zodat ook foto’s/documenten van de smartphone direct opgeslagen kunnen worden in de Antagonist Cloud?

    • Bedankt voor je interesse, Eric! Het is inderdaad mogelijk om een app op je iPhone of Android-telefoon in te stellen. Met behulp daarvan kun je eenvoudig bestanden naar onze online opslag up- en downloaden. Meer info vind je in deze handleiding.

  5. Chris op zei:

    Jammer weer dat je gelijk voor 1 heel jaar vooruit moet betalen.
    bij TransIP o.a. heb je de keuze voor maandelijks , of jaar

    weer een gemiste kans! , tevens liggen de prijzen aanzienlijk hoger dan bv TransIP

    • Het klopt inderdaad dat je het afneemt voor een jaar en niet per maand. Natuurlijk vinden we het jammer dat je dit ziet als een gemiste kans, maar uiteraard sta je er geheel vrij in om daar zo over te denken. In elk geval bedankt voor je feedback en een fijne dag gewenst!

  6. Filip op zei:

    Beste Antagonist,

    Is het mogelijk jullie online opslag te koppelen met een Synology Nas om als externe cloud backup te laten dienen?

    • Bedankt voor je reactie, Filip. Het is inderdaad mogelijk om bijvoorbeeld met behulp van Hyper Backup data van je Synology NAS naar onze online opslag te backuppen. Je kiest daar dan de WebDAV-optie en het gewenste backupschema.

    • Filip op zei:

      Dag Antagonist,

      Eerst en vooral bedankt voor jullie reactie.

      Het feit dat jullie synchroniseren via WebDav en synology is wel echt positief voor mij.

      Werkt dit dan ook bidirectioneel? Dus hetgeen ik upload in de storage bij jullie automatisch naar mijn Nas synchroniseer?

      ps: raar dat ik de reactie niet als notificatie in mijn mailbox te zien krijg wel van jullie

      • Bedankt voor je terugkoppeling, Filip. Uiteraard is het afhankelijk van of je NAS het ondersteunt en hoe je het instelt, maar vanuit ons zien we geen beperkingen waarom dat niet zou kunnen. Met de juiste software op je NAS zou dat met WebDAV prima haalbaar moeten zijn.

  7. Ben te Molder op zei:

    Is automatische synchronisatie van bestanden op twee PC’s mogelijk middels NextCloud via jullie cloud-opslag?

  8. Filip op zei:

    Dag antagonist,

    bij dropbox betaal ik nu 9,99€ per maand voor 2TB terwijl jullie 1TB opslag geven voor 9,99€ per maand.

    Mag ik vragen wat jullie precies als voordeel bieden tegenover dropbox voor dezelfde prijs?

    • Dag Filip, bedankt voor je interesse in onze online opslag! De focus ligt op veilige bestandsopslag, privacy en makkelijk te integreren apps voor elk (mobiel) apparaat. Onze servers staan in Nederland en natuurlijk bieden we de persoonlijke service die je van Antagonist gewend bent.

      Bij veel van onze klanten bleek hier vraag naar. Graag voorzien we hen daarin en helpen we ze op weg (met handleidingen en ondersteuning). Zo maken we naast websites, e-mail en domeinen onze dienstverlening verder compleet. Hopelijk kun je op basis hiervan een beetje bepalen of dit voor jou meerwaarde heeft 🙂

      • Bedankt voor je reactie, Willem. Met iCloud moet je wel voornamelijk exclusief Apple-apparaten gebruiken om er het maximale uit te halen. Wij ondersteunen open protocollen zoals WebDAV, zodat je bestanden vanaf overal en niet alleen met specifieke besturingssystemen kunt uploaden.

        Verder kun je bij zo’n hyperscaler vaak niet persoonlijk met ze in discussie over het product, zoals hier nu al gebeurd. Naar deze feedback luisteren en onze opslag verbeteren op basis van wensen die klanten daadwerkelijk hebben – dat zien wij als het verschil om voor ons te kiezen.

    • Filip op zei:

      Dag Antagonist,

      Het gaat vooral om het feit dat de bestandsopslag alleen voor ons inkijkbaar is. Jullie hebben hier geen toegang tot veronderstel ik.

      Niet dat ik rare dingen van plan ben, maar in het verleden heb ik geweten dat werknemers bij Dropbox weldegelijk hun klanten hun bestanden kunnen inkijken wanneer ze willen.

      Alsook hebben jullie ingebouwde viewers voor pdf’s ofzo? Welke bestandsextensies worden ondersteund? Of is het meer gewoon een online storage plaats en niet een cloudopslag met gui zoals windows explorer lokaal werkt een beetje?

      want er is een verschil tussen cloudopslag en iets zoals dropbox of google drive natuurlijk?

      • Dag Filip, we zijn geen bulletproof hoster die kwaadwillenden een vrijbrief willen geven. We hebben te voldoen aan de Nederlandse wet. Stel dat een schijf wordt ingericht om zeer schadelijke content te verspreiden en we worden daarover getipt, dan moeten we er op kunnen acteren. Slechts in dit soort randgevallen kan een zeer selecte en zorgvuldig gekozen groep binnen de organisatie erbij. En dan alleen met een gegronde en getoetste reden.

        Via de browser kun je bijvoorbeeld afbeeldingen previewen. Met behulp van de app kun je ook je bestanden bekijken en openen. In theorie ondersteunt onze online opslag in feite alle extensies voor het bewaren. Voor het openen of uitvoeren kan het echter natuurlijk wel zijn dat dit enkel op een specifiek apparaat kan (bv. bij minder gangbare extensies).

  9. Joni op zei:

    Interessant en fijn dat een gedegen Hollandse product is gekomen!
    Voor jullie daarom twee vragen:

    -Wat is het voordeel boven Jottacloud?
    -wat is het belangrijkste verschil met Jottacloud?

    • Fijn dat je blij bent met een product van eigen bodem, Joni! Jottacloud host in Noorwegen en wij in Nederland. Daarnaast is ons opslagplatform gebaseerd op Nextcloud waar Jottacloud een eigen systeem gebruikt. Verder hebben we ons platform zo opgezet, dat we de dienst gericht kunnen uitbreiden met functies waar veel vraag naar is. Uiteraard bepaal je als gebruiker zelf wat je hierin belangrijk vindt. Hopelijk heb je zo in elk geval een beetje een beeld gekregen!

    • Joni op zei:

      Zeker heb ik inmiddels een beeld gekregen!
      Ik heb net opslag aangevraagd (plusje voor jullie!), ontvangen, verkend en wat bestanden erin gezet. Nu zoek ik naar de voorbeeldweergave knop, zodat ik het snel zichtbaar kan doornemen voordat ik het doorzet als link naar iemand of download. Is dat al erin gezet?

      • Top dat je aan de slag bent gegaan! Doel je via het beheerpaneel in de browser? Daar kun je bijvoorbeeld afbeeldingen eerst previewen en dan delen. Voor een PDF of document is daarvoor de app gebruiken waarschijnlijk het handigst. Stuur anders gerust even een e-mail naar Support als je verder specifiek iets mist 🙂

  10. Theo Geuijen op zei:

    1- Kun je bij Backup ook meerdere versies van bestanden herstellen?
    2- Kun je mappen met bestanden uploaden, zodat anderen die middels
    een vaste link kunnen downloaden?
    3- Kun ja ook mappen delen, zodat anderen partijen zelf de bestanden
    kunnen bekijken of downloaden.

    • Bedankt voor je vragen, Theo! Wat betreft de eerste vraag: nog niet, maar dit staat hoog op ons lijstje. Verder kun je inderdaad mappen met bestanden uploaden en die met anderen delen via een link. Die kunnen het dan bekijken of downloaden.

  11. Gerrit Smit op zei:

    Als ik het goed begrijp is toegang met SSH niet mogelijk.

    Dat vind ik onbegrijpelijk. Dit is voor mij een showstopper.

    • Bedankt voor je feedback, Gerrit! Jammer dat dit voor jou een showstopper is. In de toekomst is het niet ondenkelijk dat we ook SFTP gaan ondersteunen. Momenteel is SSH-toegang echter inderdaad nog niet mogelijk.

      • Gerrit op zei:

        Het wordt pas echt stoer als jullie de server van Borg Backup faciliteren.

  12. Stefan op zei:

    Misschien kinderachtig om over centen te zeuren maar doe het toch even 😉
    Ik snap de tarieven niet zo goed. het aanbod is:
    Small | 250 GB schijfruimte | € 2,49 per maand
    Medium | 500 GB schijfruimte | € 4,99 per maand
    Large | 1 TB schijfruimte| € 9,99 per maand
    2 X small is 2X2,49=4,98 terwijl Medium 4,99 is, verder
    4 X small is 4X2,49=9.96 terwijl Large 9,99 is.
    Gaat maar om een paar centen maar toch….
    Vaak zie je dat bij dergelijke staffels de prijzen dalen bij de toename van het volume.

    Wilde ik toch even kwijt.

  13. Ed van Dantzig op zei:

    Dat alles klinkt heel interessant. Ik ben 70 jaar en erg onwetend en klunzig op dit gebied.
    Vraag 1. Ik neem aan dat jullie handleidingen hebben die duidelijk zijn voor klanten op dit niveau.
    Vraag 2. Is het mogelijk om de facturering gelijk te laten lopen met de facturering van de andere producten die ik al jaren van jullie afneem?
    Bijvoorbeeld door een eerste gedeeltelijke betaling tot de eerste ‘gewone’ factuur, of een eerste jaarbetaling en bij de eerstvolgende ‘gewone’ factuur de boel eenmalig rechttrekken.
    Vraag 3. jullie schrijven dat deze online-opslag geschikt is voor opslag van backups en bestanden, en voor bestandsoverdracht aan derden. Kan dat ook tegelijk? Ik bedoel backups en sommige bestanden onzichtbaar, niet leesbaar en niet downloadbaar voor derden en andere bestanden juist wel? Zo ja, is dat op bestandsniveau of mapniveau?
    Vraag 4. Is het mogelijk o specifieke derden toestemming te geven bestanden te uploaden?

    • Fijn dat online opslag interessant voor je klinkt, Ed!

      1. We hebben inderdaad handleidingen beschikbaar die je er stapsgewijs doorheen gidsen. Het plan is om de documentatie steeds verder uit te breiden. Mis je dus iets, geef dit dan gerust aan Support door.

      2. Online opslag is een afzonderlijk product met een eigen verloopdatum. Behalve door op dezelfde dag te bestellen, is het niet mogelijk om dat gelijk te trekken. Wel noteren we je wens, want wellicht is dit een interessante optie voor in de toekomst.

      3. Ja, dat kan zeker tegelijk. Je kunt dit tot op bestandsniveau finetunen, maar ook gehele mappen beschikbaar stellen.

      4. Dat is mogelijk. Je kunt bijvoorbeeld een map aanmaken en de link daarvan delen. Aan die link kun je specifieke rechten toekennen, waaronder de optie om bestanden te uploaden. Ook kun je een wachtwoord toekennen, zodat niet iedereen met de link zomaar bestanden kan uploaden.

  14. Sander op zei:

    Ik heb een aantal vragen:
    – Is toegang via WebDAV ook beveiligd met 2FA?
    – Zo niet, kan ik toegang via WebDAV dan uitschakelen?
    – Welke Nextcloud apps zijn er actief?
    – Wanneer zal er ondersteuning komen voor meerdere accounts?

    – Waarom maken jullie gebruik van reCAPTCHA en niet van hCaptcha voor de comments?

    • Bedankt voor de vragen, Sander.

      1. Toegang tot WebDAV gaat met een app-wachtwoord, ofwel een eigen wachtwoord per WebDAV-aansluiting. Zo zorgen we ervoor dat je pakket optimaal beveiligd is wanneer je gebruik maakt van WebDAV. In deze handleiding vind je hoe je WebDAV instelt.

      2. Je kunt WebDAV effectief uitschakelen door 2FA in te schakelen en vervolgens geen app-wachtwoorden aan te maken. Het wordt zo onmogelijk om je pakket via WebDAV te benaderen.

      3. We richten ons voor nu vooral op bestandsopslag, zoals we hier uitleggen. Gaandeweg willen we bekijken wat veelvoorkomende wensen zijn en mogelijke uitbreidingen daarop baseren.

      4. Ondersteuning voor meerdere accounts is nu niet mogelijk. Wellicht dat dit in de toekomst wel een optie zal zijn, maar hier liggen momenteel nog geen concrete plannen voor.

      5. reCAPTCHA wordt actief ontwikkeld, houdt veel tegen en is eenvoudig te integreren. Veel hiervan zal waarschijnlijk ook voor hCaptcha gelden. We zullen er eens naar kijken!

      • Sander op zei:

        Bedankt voor het antwoord! Ik heb nog wat vragen:
        – Analyseren jullie de bestanden die ik in Nextcloud zet?
        – Zo ja, hoe en waarom?
        – Is het via het blog mogelijk om via e-mail op de hoogte te blijven van antwoorden op mijn vragen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *