Afgelopen maandag bracht demissionair minister De Jager een werkbezoek aan Kennispark Twente in het kader van innovatie en ondernemerschap. Per elektrische scooter toerde hij via de Laan van Innovatie langs the Gallery en de High Tech Factory. Daarna sprak hij met een zestal innovatieve ondernemers die hem vertelden over hun product en bedrijf in het Openluchttheater op de Universiteit Twente. Ik was één van die ondernemers en trots als een pauw mocht ik vertellen over Antagonist.
De Jager was onder de indruk van wat we met Antagonist bereikt hebben: 60.000 tevreden klanten met een klein enthousiast team, gefocust op één goed product. Hij vertelde over hoe belangrijk hij het vindt voor Nederlandse bedrijven om zich te richten op een schaalbaar product, zodat snelle groei te realiseren is. Met Antagonist zitten we daarmee precies op de juiste lijn. De minister was voor zijn politieke carrière zelf ook Internet-ondernemer. Hij was daarom ook nieuwsgierig naar de exacte inhoud van onze dienstverlening en hij was positief verrast dat al zijn behoeftes standaard deel uitmaken van ons alles-in-één-pakket.
Na ons gesprek heb ik De Jager nog een kleinigheidje aangeboden. Ik vertelde hoe wij met Antagonist ondanks de vergaande automatisering altijd ons best doen om onze klanten zo persoonlijk mogelijk te benaderen. Minister De Jager is één van de weinige ministers die regelmatig blogt over zijn werk en daarmee de politiek dichter bij de mensen brengt. Vandaar mijn voorstel om zich te positioneren als Minister Jan Kees, met de bijbehorende domeinnaam ministerjankees.nl. Ik overhandigde ons bekende bierviltje met ons contract en zoals in bovenstaande foto te zien is moest De Jager daar kostelijk om lachen.