Eén van onze doelen voor dit jaar is om het Antagonist-platform transparanter te maken. Wat bedoelen we daarmee? Klanten loggen nu in op een specifieke server om bijvoorbeeld hun website te beheren, e-mail op te halen of MySQL databases aan te maken. Daar komt nu verandering in. Want voor jou als klant is het eigenlijk niet interessant om te weten of je nou op server #49 of op server #89 staat.
De technische achtergrond (kun je overslaan!)
Het heeft ons al tijden kopzorgen opgeleverd, dat door de huidige opzet we niet op een mooie manier SSL aan kunnen bieden op onze diensten. Het is niet realistisch om voor ieder domein op ons platform een apart SSL-certificaat aan te bieden, maar de bekende SSL-waarschuwingen zijn ook niet bepaald charmant. We hebben in de tussentijd wel een semi-oplossing aangeboden, door tenminste een wildcard certificaat voor webhostingserver.nl aan te bieden. Maar dan nog gaan de waarschuwingen alleen weg als je in je e-mailprogramma sXX.webhostingserver.nl instelt als server. En dat willen we nou juist niet!
De oplossing?
Centraliseren. Per vandaag bieden we de BETA-mogelijkheid om je e-mailprogramma in te stellen op mail.antagonist.nl als server voor POP3 (port: 995), IMAP (port: 993) en SMTP (port: 465). Op deze hostnaam hebben we tevens een Extended Validation SSL-certificaat, zodat je zeker weet dat je verbonden bent met de server van Antagonist. Intern zorgen we er dan automatisch voor dat je verbinding bij de juiste server terecht komt. Met deze nieuwe infrastructuur vervalt overigens ook de ondersteuning op niet-beveiligde verbindingen. We maken namelijk te vaak mee dat wachtwoorden vanwege een onbeveiligde verbinding gestolen en misbruikt worden.
Doe mee met onze BETA-test!
Graag nodigen we je uit om onze nieuwe infrastructuur te testen. Stel dus nu je e-mailprogramma in op mail.antagonist.nl voor POP3, IMAP en/of SMTP en laat ons weten wat je ervaringen zijn.
Let op: alleen beveiligde (SSL-)verbindingen worden geaccepteerd! Als alles naar tevredenheid en verwachting werkt, zullen wij op korte termijn deze nieuwe infrastructuur voor iedereen in productie nemen.
Per wanneer gaat dit definitief om? want dat betekent dat een hoop klanten gaan bellen dat hun email het niet meer doet? of komt er een migratieperiode van 2 of 3 maanden?
Goede vraag! We zullen hiervoor een migratietraject opzetten. Ik kan je nog niet precies vertellen hoelang die periode zal zijn, maar we hebben niet extreme haast met deze overgang. Sowieso moet eerst blijken dat alles goed werkt, dan gaan we een datum prikken voor de definitieve overgang.
Wij hebben zelf tienduizenden klanten, dus vanzelfsprekend zullen wij niet van de één op de andere dag ineens omschakelen.
Wat een mooie oplossing! :)Had persoonlijk graag wel via de mail hiervan willen horen. Ik check het forum/mijn antagonist niet regelmatig. Wellicht een suggestie om een opt-in mailinglist voor dit soort zaken?Ik ga gelijk testen!
Ben benieuwd of het ook goed werkt op mijn android telefoon
We hebben dat expres niet gedaan, omdat we graag met een kleine groep willen beginnen.
Laat ik beginnen te zeggen, dat ik jullie een fantastisch hosting bedrijf vind. Alles werkt gewoon goed en snel. Ik heb jullie support maar een keer nodig gehad om mijn perl scripts aan de gang te krijgen. En ook dat werd duidelijk en snel uitgelegd. Echt alle hulde.
Nee feitelijk ben ik niet geïnteresseerd op welke server mijn site draait. Tot het moment dat ik een back-up site wil hebben voor het geval er toch iets mis gaat.
Mooi initiatief, maar net als een andere reactie: ik check uiterst zelden het account op mijn.antagonist, dus……….
wat ik wel heb , is het volgende: sinds eind vorig jaar ben ik dus jullie klant en heb de email-client (thunderbird) ingesteld op wat toen automatisch werd geïnstalleerd namelijk op de IMAPserver; ik werd er niet echt blij van (bij de vorige provider liep mijn email over POP3, zodat ik m.i. wat meer controle had op de archieven, de plaatsen waar ik de berichten wil bewaren)
als ik nu dus bij jullie over wil schakelen naar POP3, is het dan voldoende om de accounts opnieuw in te stellen en op port 995 vast te leggen? en wat is dan het gevolg voor de archiefmappen die nu nog bij jullie op de server staan en die ik eigenlijk daar weg wil hebben?
Hoi Ruud. Je kunt inderdaad gebruik maken van POP3 in deze nieuwe situatie. In de oude situatie was dat overigens ook al mogelijk. Zodra je POP3 gebruikt, download je de e-mail naar jouw computer en wordt de e-mail op onze server verwijderd. Let wel even goed op de instellingen in je e-mailprogramma, sommige programma’s slaan alsnog een kopie op de server op (ook al gebruik je POP3).
Ha, het werkt heel fijn. Ik ben nu in ieder geval van die irritante melding af over dat certificaat. Want wat ik ook probeerde, de melding bleef. Nu is hij dus weg.
N.b. Dat het trouwens nodig was met SSL te werken had te maken met het feit dat Ziggo de normale SMTP servers blokkeert. En ik had er geen zin in om op een andere plek waar ik vaak werk de serverinstellingen om te zetten naar Telfort. Of welke ISP dan ook.
Ook op mijn Android 2.1 telefoon geprobeerd, en dat werkt prima. Alleen jammer dat hij maar tot 30 terug kan downloaden. Na het instellen van de nieuwe gegevens waren al mijn mails namelijk weg, en moest opnieuw downloaden. Maar ouder dan 30 dagen doet hij dus niet.
Op mijn Android 2.2 tablet werkt het ook goed, hier bleven de mails gewoon staan.
Jullie doen het goed! Nu eindelijk een SSL verbinding op mijn HTC.
Ik heb alles ingesteld zoals aangegeven in jullie mail van gisteren, Toch worden mijn uitgaande emails geweigerd door jullie server… Ik gebruik iMap en de SSL staat aan op 993. Wat doe ik niet goed?
Hi Joeri! Zou je even een e-mail kunnen aan support@antagonist.nl? Dan kunnen de helden van support je even op weg helpen.
That all works a treat thank you v. much – hmm, bedankt, het werkt zoals het moet. Jammer dat Thunderbird alles zo ingewikkeld maakt.