We plaatsen een cookie voor Google Analytics om onze website te verbeteren

Met een cookie kun je advertenties personaliseren. Wij hanteren echter de strikte regels van de Autoriteit Persoonsgegevens. Surfgedrag houden we niet bij en we achtervolgen je ook niet met reclame.

Een e-mailadres aanmaken voor je domein in een paar stappen!

Wanneer je voor het eerst aan de slag gaat met e-mail, kan dit best wat vragen oproepen. In dat geval helpen we je natuurlijk graag op weg! We leggen je hier daarom stap voor stap uit hoe je met je domeinnaam een e-mailadres kunt aanmaken. Zo kun je snel beginnen met e-mail.

Beginnen met e-mail: hoe maak je een e-mailadres aan?

Een e-mailadres aanmaken

Dit artikel is handig voor iedereen met webhosting of een e-mailpakket bij Antagonist. In vier stappen leggen we je uit hoe je een e-mailadres aanmaakt én hoe je deze instelt in andere mailprogramma’s.


Stap 1. Log in op DirectAdmin

Om een e-mailaccount aan te maken, moet je inloggen op de beheeromgeving die DirectAdmin heet. Vanuit Mijn Antagonist klik je daar makkelijk naar door. We vertellen je nu stap voor stap hoe je dat doet.

Het verschil tussen Mijn Antagonist en DirectAdmin
Mijn Antagonist is de administratieve omgeving van Antagonist. Via dit systeem kun je onder andere zien welke diensten je afneemt en tot wanneer deze lopen. DirectAdmin is de technische beheeromgeving. Hier pas je bijvoorbeeld instellingen van je hostingpakket of e-mail aan.

1. Log in op Mijn Antagonist. Dit doe je met je klantnummer of e-mailadres en het wachtwoord dat bij deze beheeromgeving hoort.

Inloggen op Mijn Antagonist.

Wanneer je het wachtwoord niet meer weet, dan kun je een nieuwe aanvragen door op Wachtwoord vergeten? te klikken.

2. Nadat je bent ingelogd, klik je bovenaan in het menu op Producten.

Het menu in Mijn Antagonist.

3. Klik op de domeinnaam waarvoor je een e-mailadres aan wil maken. Merk op dat dit domein gekoppeld moet zijn aan een hosting- of e-mailpakket.

Het selecteren van een hostingpakket in Mijn Antagonist.

4. Klik nu rechts bij Beheer op Hostingpakket beheren (of E-mailaccounts beheren in geval van een e-mailpakket).

De beheeropties van je hosting- en e-mailpakket in Mijn Antagonist.

5. Er opent zich een nieuw scherm en je wordt automatisch ingelogd op het gekozen pakket. Je bevindt je nu in de beheeromgeving DirectAdmin.

Ingelogd op je hostingpakket in DirectAdmin.

Stap 2. Maak het e-mailadres aan

Nu je bent ingelogd op DirectAdmin, is het tijd voor de volgende stap: het aanmaken van een e-mailadres.

1. Klik links in het menu op E-mailbeheer en vervolgens op E-mailaccounts.

E-mailaccounts in DirectAdmin.

2. Klik op Account aanmaken.

E-mailaccount aanmaken in DirectAdmin.

3. Vul hier als Gebruikersnaam de naam in die je wilt gebruiken. Bijvoorbeeld ‘jan’ voor het mailadres ‘jan@voorbeeld.nl’. Kies een sterk wachtwoord en klik op Account aanmaken.

E-mailaccount gegevens invullen in DirectAdmin.

Het nieuwe e-mailadres is nu aangemaakt en per direct actief. Je kunt deze dus meteen gebruiken.


Stap 3. Log in op de webmail en test je e-mailadres

Je hebt je e-mailadres aangemaakt. Om te controleren of alles werkt, kun je het nieuwe adres testen via de Antagonist webmail.

1. Ga naar de Antagonist webmail. Vul het e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord in dat je in stap 2 hebt aangemaakt. Klik hierna op Inloggen.

Inloggen op de Antagonist webmail.

2. Als de inloggevens kloppen, kom je nu terecht in je mailbox.

Mailbox van de Antagonist webmail.

Niet gelukt? Controleer dan de acties die je tijdens stap 2 uitgevoerd hebt. Loop je alsnog vast, neem dan contact met ons op via support@antagonist.nl.


Stap 4. Voeg het account toe aan je mailprogramma

Je kunt je mail altijd bekijken en versturen via onze webmail. Daarnaast kun je het e-mailadres ook instellen in andere mailprogramma’s, zoals Gmail en de Outlook app. De instructies hiervoor verschillen per programma. We hebben de meestgebruikte voor je op een rijtje gezet. Staat die van jou er niet tussen, bekijk dan het totaaloverzicht.

Google Gmail

Apple Mail

Microsoft Outlook


Succes met je e-mailadres!

We hopen dat je door dit artikel een vliegende start hebt kunnen maken met je e-mail. Zijn er andere onderwerpen waarover je graag meer uitleg wil, laat het ons vooral weten. We horen graag je suggesties, zodat we je nog beter kunnen ondersteunen met toekomstige artikelen!

P.S. Blijf op de hoogte en volg ons via Facebook, Twitter, Instagram, e-mail en RSS. Heb je vragen, tips of opmerkingen? Laat het achter als reactie. Vond je het artikel nuttig? Deel het dan met anderen!

Deel dit blog
Kim van Rijn
Kim van Rijn

Kim ondersteunt Antagonist op het gebied van marketing en communicatie. Met een passie voor het digitale, houdt zij zich vooral bezig met contentmarketing en -strategie.

Artikelen: 8

3 reacties

  1. Wel jammer dat er nog steeds geen agendafunctionaliteit wordt aangeboden. Dat is voor mij echt een showstopper en ik ben daarin niet de enige. Alleen mail is tegenwoordig echt niet meer voldoende!
    Kom op, Antagonist, zorg dat er ook agendafunctionaliteit in je pakketten komt!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Sterren Webhosting: 5 sterren uit 5.830 reviews

60.000+ webhostingpakketten actief
Bij de beste webhosters in MT1000 en Emerce 100