Aangezien we een aantal leuke reacties hebben ontvangen op het eerdere artikel, over het beheren van je e-mailaccounts bij Antagonist, gaan we door met deel twee: het doorsturen van je e-mail naar een ander adres. Wederom een korte handleiding, waarin we aan de hand van enkele eenvoudige stappen uitleggen, hoe jij een forwarder instelt.
Een forwarder stuurt alle e-mail, die op een bepaald e-mailadres binnenkomt, door naar een ander adres. Dit andere adres kan bijvoorbeeld een e-mailaccount zijn binnen je pakket, maar het kan ook ergens anders gehost zijn, zoals bijvoorbeeld een Gmail– of Hotmail-adres. E-mail die wordt doorgestuurd behoudt de mailheaders, dus het blijft duidelijk aan welk adres de e-mail is gestuurd.
Met forwarders kun je dus bijvoorbeeld ‘sales@jouwdomeinnaam.nl’ doorsturen aan ‘info@jouwdomeinnaam.nl’. Op deze manier heb je maar één e-mailaccount nodig voor beide adressen en komen ze allebei in hetzelfde postvak aan.
Forwarder aanmaken
Een forwarder kan als volgt aangemaakt worden:
- Log in op DirectAdmin;
- Klik onder ‘E-Mail Management‘ op ‘Forwarders‘;
- Klik bovenaan op de link ‘Create new E-Mail Forwarder‘;
- Vul vervolgens het formulier in:
Forwarder Name: het e-mailadres waarop de forwarder moet werken, bijvoorbeeld ‘info’;
Destination E-mail: het e-mailadres waar e-mail gestuurd aan de forwarder naartoe moet worden doorgestuurd.
Klik vervolgens op ‘Create‘.
Forwarder wijzigen
Je kunt, als je ingelogd bent op DirectAdmin, ook forwarders wijzigen.
- Klik onder ‘E-Mail Management‘ op ‘Forwarders‘;
- Klik vervolgens naast de forwarder die je aan wilt passen op ‘Modify‘;
- Vervolgens kun je de forwarder aanpassen op dezelfde manier als je hem aan hebt gemaakt.
Forwarder verwijderen
Het is ook mogelijk om forwarders te verwijderen. Ook hiervoor moet je ingelogd zijn op DirectAdmin:
- Klik onder ‘E-Mail Management‘ op ‘Forwarders‘;
- Vink, met behulp van het vinkje rechts van de items in de tabel, de te verwijderen forwarders aan;
- Klik op ‘Delete Selected‘.
Tot zover de uitleg over het instellen, wijzigen en verwijderen van forwarders voor je e-mail. Het volgende artikel gaat over het instellen van automatische reacties. Hoe zorg je ervoor dat je een automatische reactie verstuurd op binnenkomende e-mail? Vragen, feedback en tips kun je kwijt in de comments.
Succes met het forwarden van je e-mail. Oh ja, mocht je tegen problemen aanlopen, dan kun je natuurlijk ook altijd contact opnemen met support.
Dit klopt natuurlijk niet meer. Ik zit met een vraag over email doorsturen voor een klant. Ik ben reseller maar als ik inlog op de naam van de klant zie ik bij Email nergens doorverwijzen. Hoe zit dat?
Allereerst is het belangrijk dat je als reseller de gebruiker rechten hebt toegekend om e-mailforwarders aan te maken. Als je vervolgens inlogt op DirectAdmin van de gebruiker, dan kun je bij ‘E-mailbeheer’ → ‘E-mail doorsturen’ het doorsturen van e-mail beheren. Zie ook deze handleiding. Kom je er niet uit, stuur dan gerust even een e-mail naar support@antagonist.nl. Als je daarin benoemt om welk domein het precies gaat, dan helpen we je graag gericht op weg.