We plaatsen een cookie voor Google Analytics om onze website te verbeteren

Met een cookie kun je advertenties personaliseren. Wij hanteren echter de strikte regels van de Autoriteit Persoonsgegevens. Surfgedrag houden we niet bij en we achtervolgen je ook niet met reclame.

Antagonist sluit zich aan bij group.ONE

Vanaf 22 maart 2021 slaan Antagonist en group.ONE de handen ineen. Door de krachten te bundelen, versterken zij het productaanbod, de service en innovatie. Antagonist blijft als speler actief in de Nederlandse markt. Daarbij blijft de klant centraal staan en houdt de organisatie haar verregaande focus op kwaliteit, service en eenvoud. Door kennis en expertise te delen, voegen zowel Antagonist als group.ONE waarde toe om klanten nog beter van dienst te zijn. Samen staan we sterker!

Waarom Antagonist en group.ONE de handen ineen slaan

In de zoektocht naar een partner sprong er één (ONE) met kop en schouders bovenuit… Group.ONE bleek een goede match te zijn en de beste keuze voor Antagonist, haar klanten en haar toekomst. Wij vullen elkaar perfect aan en kunnen elkaar helpen en aanvullen waar nodig. Beide organisaties willen klanten maximaal bedienen bij het waarmaken van online ambities en succes. Dat gaat hen individueel al erg goed af, maar met een samenwerking kunnen verbeterslagen flink worden versneld. Dit maakt group.ONE een veelbelovende partner.

Door de toevoeging van Antagonist versterkt group.ONE haar positie als nummer 1 partner voor online presence in Nederland. Beide partijen (group.ONE sinds 2002 en Antagonist sinds 2004) doen al heel lang mee en kennen het internetlandschap als geen ander. Als pionier hebben ze beide bewezen dat het anders kan met een sterke focus op wat niet verandert: kwaliteit, service en eenvoud. Een tijdloos concept waar zij keer op keer een verbeterslag in wisten te maken. Group.ONE wil daarom samen met Antagonist haar positie als marktleider verder verstevigen.

Wat gaat er veranderen?

De komende maanden staan in het teken van elkaar beter leren kennen. We brengen in kaart, hoe we gezamenlijk de meeste waarde kunnen toevoegen voor onze klanten. Zo kunnen we sneller en beter onze ideeën in de markt zetten. Verder staan er geen wijzigingen voor klanten op de planning. Hetzelfde geldt voor leveranciers, ook daar maken we geen aanpassingen of veranderingen in. We blijven het Antagonist dat je van ons gewend bent. We houden onze naam: Antagonist blijft Antagonist.

Beide organisaties delen elkaars kernwaarden, missie en visie. Zowel Antagonist als group.ONE denken klantgericht en hebben een klantvriendelijk karakter. Daarnaast is er intern een grote overlap in de hechte cultuur, gedreven mentaliteit en nauwe onderlinge samenwerking. Deze stap is daarom een solide fundering voor verdere innovatie, het verbeteren van de dienstverlening en het versterken van de relatie met klanten.

Wat merken klanten hiervan?

Ons hechte team gaat door met de ambitieuze initiatieven die we graag verder willen ontwikkelen. Klanten mogen verwachten dat we met aanvullende producten en diensten komen. Daarnaast gaan we verder met het verbeteren van onze dienstverlening, zoals we dat vorig jaar ook hebben gedaan. De kwaliteit, service en eenvoud die klanten van Antagonist gewend zijn, blijven natuurlijk behouden.

Het huidige managementteam van Antagonist blijft de leiding houden. Alle medewerkers van Antagonist blijven in hun functie en bundelen samen met group.ONE de krachten om klanten beter van dienst te zijn, vanuit het kantoor in Enschede waar Antagonist sinds 2011 al huisvest.

Kortom

Group.ONE is een partij die helemaal bij Antagonist past. Met hen kunnen we de volgende stap maken op onze manier. We vullen elkaar in hoge mate aan, van producten en technologie tot ervaring en vaardigheden. Daarnaast komt deze samenwerking ook onze klanten ten goede. Voor hen kunnen we gezamenlijk het best mogelijke aanbod van producten en diensten creëren. Het gehele Antagonist-team kijkt ernaar uit om nieuwe ideeën verder te verkennen en te ontwikkelen. We zijn enthousiast over wat de toekomst in petto heeft. Stay tuned!

P.S. Blijf op de hoogte en volg ons via Facebook, X, Instagram, e-mail en RSS. Heb je vragen, tips of opmerkingen? Laat het achter als reactie. Vond je het artikel nuttig? Deel het dan met anderen!

Deel dit blog
Antagonist
Antagonist

De vertrouwde thuisbasis voor meer dan 100.000 websites. Eenvoud, kwaliteit en service. Complete webhosting, waarin je alles vindt voor de start van jouw online succes!

Artikelen: 52

46 reacties

  1. Jammer, weer een Nederlands bedrijf wat onder de vlag van een buitenlandse toko verder gaat.
    Zal vast een leuk bedrag hebben opgeleverd, maar als je bewust kiest voor een NL bedrijf zodat je gegevens niet terecht komen bij een andere toko uit het buitenland, vind dit een bijzonder jammere keuze.

    Tijd om te zoeken naar een andere partij. Echt heel jammer.

    • Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat je er sceptisch tegenaan kijkt. Zeker als je expliciet een hoster uitzoekt met datacenters in Nederland. Zoals aangegeven in het blog, verandert er voor onze klanten en leveranciers niets. We blijven zodoende bij dezelfde datacenters. Je pakket blijft dus ook gewoon op dezelfde Nederlandse server staan.

  2. Ik hoop dat de service intact blijft en dat er niet ineens flinke prijsverhogingen komen. Heb slechte ervaringen met dit soort overnames in hosting land en vind het jammer dat Antagonist niet meer zelfstandig is 🙁

    • Er volgen geen veranderingen voor klanten. We blijven het Antagonist dat we altijd zijn geweest! Sinds de oprichting in 2004 is Antagonist flink gegroeid. Dat is altijd gepaard gegaan met veel plezier, omdat we een flinke stempel op de markt konden drukken, dankzij de impact die we konden maken.

      Het internet groeit, meer mensen komen online en de technieken worden complexer. Ik denk dat wij in die jaren hebben (geprobeerd te) laten zien dat we een passie hebben voor technologie zijn, inzetten op innovatie, en klantgedreven en -vriendelijkheid zijn.

      Om het momentum te houden, vonden we het zodoende belangrijk om, ongeacht de uitkomst, een samenwerkingspartner te onderzoeken. Na een zorgvuldige, uitgebreide zoektocht hebben we die gevonden: group.ONE. Met hen gaan we onze positie verder versterken.

      Door de krachten te bundelen, helpen en ondersteunen we elkaar. Zo kunnen wij blijven doen waar we goed in zijn: onze hersens aan het werk zetten om complexe (internet)technologieën gemakkelijk te maken voor onze klanten).

      • Het Resellerpakket is inderdaad onlangs vernieuwd. Dit stond al langer op onze agenda en staat los van de samenwerking met group.ONE. We zullen binnenkort een blog delen met daarin uitleg over de nieuwe specificaties van het Resellerpakket.

  3. Zo trots op de overname dat het persbericht op een zaterdag wordt gepubliceerd en op geen enkel socialmediakanaal melding wordt gemaakt.

    Zonde, en felicitaties voor de financiële winnaars.

    • Dank voor je bericht, Daniel. Het was de bedoeling om maandag via onze eigen media het nieuws bekend te maken. Group.ONE was erg enthousiast en publiceerde het vrijdag al. We hebben er daarom voor gekozen om ons bericht zaterdag te publiceren.

  4. Hmm. Ik hoop niet dat het iets van een “fusie” wordt, ik ben zeer tevreden over Antagonist en heb niet zulke goede ervaringen met hostingproviders die overgenomen (onder mom van samenwerken) werden door een grote partij.

    • Goed om te horen dat je zo tevreden met ons bent, Jethro! Doordat Antagonist en group.ONE de krachten bundelen, kunnen we kennis met elkaar uitwisselen, van elkaar leren, maar ook elkaar aanvullen waar nodig. Bijvoorbeeld op het gebied van het productaanbod en innovaties. De service, kwaliteit en eenvoud die je van ons gewend bent, blijft behouden!

  5. ” Verder staan er geen wijzigingen voor klanten op de planning. ” We zullen het zien. Houd ik jullie aan! (Ik zie dat ik niet als enige sceptisch ben.)

    • Heel goed, dat zijn we ook gewend vanuit het verleden. Zo werden er ook vraagtekens gezet bij onze pakketten in containers met eigen CPU en RAM; veel klanten hebben daar nu profijt van. Hetzelfde geldt voor de geautomatiseerde vorm van gratis SSL die wij de standaard maakten, waardoor HTTPS bij ons altijd aanstaat. Een kritische blik houdt een organisatie scherp.

      Verder gaat er natuurlijk wel iets veranderen, daarvoor ga je ook zo’n samenwerking juist aan. Maar dat geldt vooral voor ons. Wij willen verder innoveren. En wat de klant daarvan merkt? Ik denk een verbreding en verdieping van producten, dienstverlening en service.

      We gaan in ieder geval keihard ons best doen, zoals je van ons gewend bent.

  6. Eerst klanten werven met lage tarieven, dan de tarieven omhoog gooien en vervolgens cashen. Bekend verschijnsel.

    Hoe was dat ook al weer met WhatsApp? Het zou volledig zelfstandig blijven opereren. Ow, toch maar wel een beetje data delen. Toch nog maar weer wat meer data delen.

    Vertrouwen in Internetbedrijven, nulkommanul.

    • Dank voor je feedback. Ik begrijp uit je reactie dat je in het verleden minder goede ervaringen hebt gehad. Dat vinden we natuurlijk erg vervelend. Wij zien het als een mooie stap voorwaarts en een kans om onze ambities, innovatie en initiatieven verder te ontplooien.

      Uiteraard snappen we dat jij hier wat kritischer tegenaan kijkt. Dat is prima. Wel vind ik het jammer dat je in één zin ruim 16 jaar oprechte passie voor technologie en klanten wegzet. Kijkend naar deze tijdlijn denk ik dat Antagonist altijd klantvriendelijk geopereerd heeft, gedreven is door innovatie en een klantgerichte aanpak erop na heeft gehouden.

      Dat is ook hoe wij deze samenwerking zorgvuldig hebben onderzocht en hoe wij uiteindelijk een samenwerkingspartner hebben gevonden met dezelfde kernwaarden, missie en visie. Uiteraard kunnen we niet in de toekomst kijken, maar wij gaan er enthousiast tegenaan en blijven onze stinkende best doen.

  7. Jammer dat ik als klant niet rechtstreeks per mail hierover ben geïnformeerd. Is het niet ook zo dat overname van Antagonist rechtsgrond is voor tussentijdse opzegging zonder kosten?

    • Omdat er in principe niets wijzigt, zien wij geen directe meerwaarde in het informeren hierover. Antagonist is in zijn volledigheid overgenomen. Dat betekent dat alles (dus medewerkers, klanten, leveranciers, contracten etc.) automatisch meegaan naar de nieuwe eigenaar. Alles is verbonden met Antagonist B.V. en blijft ook verbonden met Antagonist B.V.

  8. Flauw om ‘sluit zich aan’ en ‘samenwerken met’ te gebruiken terwijl je gewoon overgenomen bent. In ieder geval volgens de ‘samenwerkingspartner’…. group.ONE acquires Dutch web hosting company Antagonist.

    Acquires = neemt over.

    Afbrokkelend vertrouwen.

  9. Juist door heel erg slechte ervaringen met overnames heb ik een paar jaar geleden bewust voor Antagonist gekozen. Nog een echt Nederlands zelfstandig hosting bedrijf…

    Bij de vorige overnames die ik heb meegemaakt precies dezelfde teksten gelezen:

    “Krachten bundelen, kennis met elkaar uitwisselen, van elkaar leren, maar ook elkaar aanvullen waar nodig. Bijvoorbeeld op het gebied van het productaanbod en innovaties”.

    Maar i.p.v. bovenstaande gingen de prijzen omhoog, werd de uptime een drama en werd de support veel slechter.

    Ik ben als reseller/webdesigner zeer tevreden over Antagonist en hoop echt dat jullie de uitzondering op de regel zullen zijn.

    Maar na 3x eerder zeer slechte ervaringen, boze klanten, en daaruit voortvloeiend het wederom zoeken naar een nieuwe host, het verhuizen van alle websites en mail…

    Op basis van de fantastische ervaringen die ik met Antagonist heb opgedaan de laatste jaren (super support, hele goede uptime, innovatief, super sympathiek bedrijf) blijf ik voorlopig zeker klant, maar wel met een extra kritische blik!

    • Ik sta er hetzelfde in als Alwin. Ik houd Antagonist voorlopig aan, maar dit nieuws maakt mij erg sceptisch en bezorgd. Het is maar dat ik dit toevallig lees terwijl ik op een zeldzaam moment op het weblog van Antagonist beland. Dit soort nieuws verwacht ik ook te ontvangen per e-mail, want hoezeer er volgens jullie niets zou veranderen voor de klant, overnamenieuws van webhosts doet per definitie alle alarmbellen rinkelen.

      Wat ik jammer vind aan dit bericht is dat het teveel marketingpraat is en er om de olifant in de kamer wordt heen gedraaid. Antagonist is gewoon overgenomen, dus we zijn weer een onafhankelijke Nederlandse webhoster kwijt, kom er alsjeblieft gewoon voor uit zonder verhullende taal.

      Wat uit de marketingpraat voortvloeit is dat mij nergens in het bericht echt duidelijk wordt waarom het nodig was om een overnamebod te accepteren. De hamvraag is: wat konden jullie nou concreet niet bereiken zonder een overname door Group.One? Jullie geven in dit bericht geen antwoord op die vraag, alleen vage taal over “krachten bundelen”, enzovoort.

      Mijn vermoeden is dat Group.One gewoon een flinke zak geld op tafel legde en dat de aandeelhouders/eigenaren van Antagonist dat te mooi vonden om te weigeren. Waarom kunnen jullie er dan niet gewoon voor uitkomen dat de aandeelhouders er voor kozen om een stap terug te doen en hun zelfstandigheid in te leveren voor poen? Ik zou daar best begrip voor hebben, als in de schoenen van de aandeelhouders had gestaan had ik wellicht hetzelfde gedaan. Maar ik ben teleurgesteld dat jullie er blijkbaar niet transparant over durven te zijn.

    • Bedankt voor je reactie en goed om te horen dat je zo tevreden bent! We vinden het vervelend voor je dat je in het verleden zulke ervaringen hebt gehad. We snappen je kritische blik volledig en waarderen je constructieve manier van verwoorden.

      Ook wij zien dat niet iedereen erop vooruit gaat na een overname. Juist daarom hebben we deze samenwerking zorgvuldig onderzocht en goede afspraken gemaakt. Onze innovatieve ontwikkelingen op het gebied van productontwikkeling, dienstverlening en service krijgen door deze samenwerking meer ruimte om te groeien. We willen het Antagonist blijven die we zijn, maar daarnaast ook een stap voorwaarts maken.

      We gaan keihard ons best doen om die uitzondering op de regel te zijn. Bedankt voor je vertrouwen en we hopen je nog lang van dienst te mogen zijn!

  10. Ben verdorie net weg bij one.com. Wordt hier klantvriendelijk genoemd, maar daar heb ik echt andere ervaringen mee. Hopen dat het antagonist bij one niet zo vergaat als xs4all bij kpn.

    • Je bent en blijft gewoon een klant van Antagonist, Sietse. Je pakket blijft op onze servers staan en de klantenservice blijft gewoon verlopen via onze eigen Support. Daar verandert dit niets aan.

  11. Grappig -nou ja-: ‘er gaat niets veranderen’. Maar bij het plannen van jullie persbericht passeert de One groep jullie kennelijk al.

    Maar wat ik véél erger vind, is dat ik hier ergens lees dat de prijs van de reseller pakketten enorm verhoogd is! Ik heb zojuist op de website gekeken. Als ik het goed begrijp, dan zijn de pakketten in één klap van 50 euro per jaar naar 240 euro per jaar gegaan. ‘Het Resellerpakket is inderdaad onlangs vernieuwd. Dit stond al langer op onze agenda…’
    Dat meen je toch niet? Zoiets kan je toch niet máken?
    Wanneer waren jullie van plan om dat naar mij als reseller te communiceren? Ik ben helemaal misselijk hiervan. Ik ben sinds 2008 reseller, altijd fan geweest, maar hier kan ik met mijn verstand niet bij.

    • Wat fijn dat je al zo lang klant bij ons bent, Rob. We snappen je geschrokken reactie en helderen de situatie graag even voor je op.

      Met de komst van het nieuwe Resellerpakket verandert er voor bestaande resellers nu niets. Dit pakket is daarbij wel het vernieuwde standaardpakket voor nieuwe resellers. Met een pakket van vóór maart 2021 kun je uiteraard wel overstappen naar de nieuwe specificaties.

      Kortom, je hebt wel de mogelijkheid om te upgraden naar het nieuwe ruimere pakket. Maar als je dit niet wil, behoud je gewoon je huidige pakket. Ik hoop je hiermee te hebben gerustgesteld!

      • Voor de niet resellers is er in ieder geval wel iets veranderd zonder berichtgeving. De tarieven van mijn slim pakket (ruim 20%) en een los domeinnaam (bijna factor 2) zijn zonder bericht flink verhoogd! Dat vind ik geen stijl en erg slecht. Ik ben erachter gekomen nadat ik de factuur zag. Hopelijk is dit niet het begin van de afbreuk aan jullie goed naam.

        • Bedankt voor je reactie, Ben. Een product wordt nooit zonder bericht verlengd. Als een verloopdatum in zicht komt, ontvang je ruim van tevoren altijd meerdere herinneringen per e-mail. Daarin staan de verlenginstructies en tarieven. Deze berichtgevingen kun je ook in je klantaccount van Mijn Antagonist terugvinden bij ‘Administratie’. Mocht je ten slotte over een specifieke wijziging vragen hebben, stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl met om welke producten het precies gaat. We voorzien je dan graag van een persoonlijke terugkoppeling.

  12. Waarom eigenlijk een overname door ONE? Was dat nou echt nodig? Ik snap dat jullie misschien in spannende tijden voor wat extra zekerheid willen kiezen maar jullie doen het toch al jaren prima? “Meer ruimte om te groeien”: in welk opzicht dan? Het zijn mooie termen maar het voelt een beetje als om de hete brij heendraaien. 😉

    Ik hoop dat het inderdaad goed uitpakt, ook voor het personeel…

    • Bedankt voor je reactie, Bert. We snappen je vraag. Antagonist is een relatief kleine organisatie. We hebben veel innovatieve ideeën voor onze producten en diensten. Maar met onze resources en mankracht werd het steeds lastiger om al onze ambities te realiseren.

      Door deze samenwerking kunnen wij als Antagonist meer voor elkaar krijgen. Om je een concreet voorbeeld te geven: we hebben nu toegang tot een breder netwerk van experts, waarmee we ideeën uit kunnen wisselen en mee samen kunnen werken aan nieuwe projecten.

  13. Ik stond op het punt een groot aantal websites te verhuizen naar Antagonist. Antagonist leek de enige robuuste zelfstandige Nederlandse partij t.o.v. al die anderen. Die anderen, die zich laten overnemen om vervolgens prooi te worden van prijsverhogingen en/of pakketuitkleding.

    Er is nog nooit een partij beter geworden na een overname. Niet het bedrijf en niet de klant.

    Eeuwig zonde dit.

    • Fijn dat je ons als hostingprovider overweegt, Jordy. We snappen dat dit je keuze kan beïnvloeden.

      Wij zien inderdaad ook dat overnames niet altijd positief uitpakken. In het vinden van een samenwerkingspartner zijn we dan ook erg zorgvuldig geweest. We denken in group.ONE een goede match gevonden te hebben, waarmee we verder kunnen groeien maar toch onze eigen Antagonist-missie en -visie kunnen blijven uitdragen.

      We wensen je veel succes bij het vinden van een goed onderkomen voor je websites.

    • Hi Jordy,

      Dank voor je bericht. Ik begrijp je reactie en ik denk ook wel dat het terecht is om kritisch te zijn op overnames. Het zou jammer zijn als Antagonist haar identiteit verliest. Maar samengaan met een groep hoeft in mijn optiek niet per se slecht te zijn. Ik licht je graag mijn visie toe.

      Dat er geen enkele partij beter is geworden van een overname, geloof ik niet. En als dat wel zo is, dan zou Antagonist, Antagonist niet zijn om het tegendeel daarin te bewijzen! Dat zijn we ook gewend. In het verleden hebben we keer op keer vriend en vijand verbaasd door dingen te doen, waarvan velen dachten dat het niet kon: unlimited webhosting, gratis SSL, containerized webhosting etc.

      Wij hebben dit dan ook gedaan, omdat we een volgende stap willen maken in het verwezenlijken van onze ambities en het vergroten van onze impact. Na een lange, zorgvuldige fase van verkenning en kennismaking zijn wij ervan overtuigd dat group.ONE ons alles daarvoor kan bieden. We hebben ons dus niet zomaar laten overnemen. Wij zijn zelf op zoek gegaan naar een partij die bij ons past, onze visie deelt en hetzelfde tegen de toekomst aankijkt. Natuurlijk is het spannend, want niemand kan in de toekomst kijken. En het is goed dat men daar kritisch op is en niet zomaar alles voor zoete koek aanneemt. Dat houdt ons scherp.

      Ik werk zelf nu bijna 9 jaar bij Antagonist. Elke dag vol plezier en dat blijf ik doen. Ik zie dit namelijk als een prachtige kans om met de rest van het team (want iedereen blijft) een mooie stap voorwaarts te maken om zo onze ideeën, innovatie en initiatieven verder te ontplooien. We gaan er wat moois van maken en zijn enthousiast over de ontwikkelingen die gaan volgen, maar de tijd zal het leren.

      Dat gezegd hebbende, is het dus aan ons om ervoor te waken dat onze kernwaarden, missie en visie intact blijven, en dat Antagonist haar beloftes naar klanten waar blijft maken. Daar gaan we stinkend ons best voor doen, zoals je van Antagonist gewend bent!

      Voor nu wens ik je alvast een fijn weekend. Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten. Een mailtje naar support@antagonist.nl mag natuurlijk ook altijd.

      • Ha, en zie hier een jaar later: een prijsverhoging van 40%!

        Het pluspakket gaat van €149,88 naar € 215,88 haha.

        Allemaal mooie praatjes dus, wat een slap gelul zeg.

        • Hi Jordy,

          Allereerst bedankt voor je reactie. Het is begrijpelijk dat je kritisch bent. Ook kunnen we ons voorstellen dat je dit probeert te koppelen aan de overname. Graag geef ik je daarom hierop een toelichting.

          Slim, Plus en Pro bestaan sinds 2015. De prijs ervan bleef ongewijzigd in de afgelopen acht jaar. Toch investeren we continu om jou nu en in de toekomst de beste ervaring te bieden. Zo staat de ontwikkeling van onze pakketten nooit stil. Onafgebroken voerden we een groot aantal verbeteringen door.

          Door toegenomen kosten achten we een tariefwijziging nu wel noodzakelijk. Denk aan energieprijzen, huurprijzen van kantoor- en serverruimtes, softwarelicenties, en netwerk- en dataverkeer. Ook stegen de lonen, en de kosten voor aanschaf, beheer en onderhoud van hardware.

          Hoewel ik begrijp dat je denkt dat de overname – die twee jaar geleden heeft plaatsgevonden – een rol heeft gespeeld, was deze wijziging onvermijdelijk. Vanwege bovenstaande redenen zou dit anders ook zijn gebeurd. Met de nieuwe tarieven waarborgen we onze hoge kwaliteit dienstverlening en dat jij goed online blijft. Snel, veilig en betrouwbaar – zonder zorgen of storingen.

          Hopelijk verduidelijkt dit waarom we deze afweging hebben gemaakt. Mocht je hierover verder vragen hebben, neem dan gerust contact op met Support. We gaan graag met je in gesprek, mits dit kan op een fatsoenlijke manier.

  14. Ik hoop echt dat de vertrouwde Antagonist-mentaliteit blijft voortbestaan en op termijn niet verwatert of verdwijnt. In het verleden heb ik o.a. bij ONE gezeten met mijn site, maar was daarover lang niet zo enthousiast als over Antagonist. Ik snap dat je als bedrijf jezelf moet zien te verstevigen in een zeer concurrerende mark en ik wens jullie daarbij ook alle succes, maar nogmaals: zorg dat de Antagonist-aanpak blijft voortbestaan!

    • Bedankt voor de reactie en je begrip voor onze keuze, Rene. Voor ons was dit ook een belangrijke voorwaarde bij het aangaan van een samenwerking: doorgroeimogelijkheden voor onze producten en dienstverlening, maar wel het vertrouwde Antagonist kunnen blijven.

      group.ONE deelt onze kernwaarden en moedigt onze mentaliteit en aanpak aan. We blijven dus gewoon het Antagonist dat je gewend bent!

  15. Ik zie zojuist dat ik nog een oud pakket heb, met onbeperkte schijfruimte en onbeperkte domeinen. Ga ik die kwijtraken of wordt dat “ge-grandfathered?”

    Want zodra deze pakketten niet meer te verlengen zijn, halen jullie in één keer een dikke streep door een populaire bibliotheek van old-timer hobbyisten.

    Verder had een een goede keus geweest om je oude klanten via de mail (of post) op de hoogte te brengen van de veranderingen.

  16. Pas maanden later krijgen we in een eindejaarsupdate het nieuws dat Antagonist nu onderdeel is van een buitenlands bedrijf. Teleurstellend, ook dat ik nu op zoek moet naar een nieuwe (Nederlandse) dienstprovider.

    • Bedankt voor je reactie, Daniël. In maart 2021 zijn hierover meerdere nieuwsuitingen geweest, waaronder dit blog. Bereikt dit bericht je pas nu, dan kunnen we ons voorstellen dat dit je aan het denken zet. Wat ons betreft heel normaal na zo’n stap. We kozen hiervoor, omdat het met een klein team steeds lastiger werd om al onze ambities te realiseren. Op dit niveau is gewoonweg meer mogelijk. Wat betreft het datacenter is er overigens niets veranderd. Al onze servers zijn ondergebracht bij Previder in Hengelo – net als voorheen. Hopelijk geeft dit wat meer inzicht!

    • Ik had het ook even gemist Daniël, en ik kijk met enige regelmaat op het blog van Antagonist maar eind maart / begin april hier dus kennelijk compleet overheen gekeken.

      Ik hoop dat het goed blijft uitpakken. De afgelopen maanden nog niets gemerkt tot dusver dus dat is wel belovend.

      Ergens ben ik in ieder geval wel blij dat Antagonist niet is samengegaan/overgenomen door team.blue want dat zou sowieso (door ervaringen) een zeer slecht gevoel voor de toekomst geven.

      Verder hoop ik oprecht dat mijn oude pakket qua voorwaarden in stand blijft, ook bij de toekomstige verlengingen van het contract.

      Verder wel grappig dat ik dus best wat anderen ervan heb overtuigd om hun websites bij ONE weg te halen en bij Antagonist onder te brengen om ze nu dus te kunnen vertellen dat ONE weer terug in het beeld is, al dan niet alleen in de achtergrond.

  17. Late reactie, maar ik loop tegen zaken aan waar ik bij mijn vorige ‘verlengingsronde’ niets van heb gemerkt. En dan zie ik ineens dit op het forum:

    “Zoals in ons blog beschreven, staan er bij ons dus ook geen wijzigingen voor klanten en leveranciers op de planning.”

    Yeah, right.

    – nl-domeinnaam ruim 10% duurder;
    – krijg geen verlenging voor drie jaar meer aangeboden bij domeinnamen zonder hostingpakket;
    – overal limieten op opslag en dataverkeer.

    What’s next?

    • Bedankt voor je reactie, Frank. We kunnen ons voorstellen dat hetgeen wat je ervaart probeert te koppelen aan de overname. Wat je benoemt, was echter daarvoor al van toepassing of zou ook zonder deze ontwikkeling zijn gebeurd.

      Bijvoorbeeld de bovengrens op opslag en dataverkeer is er al sinds begin 2020. We kozen daarvoor om de specificaties inzichtelijker te maken en onrechtmatig grootverbruik te voorkomen. Het merendeel van de klanten (die het bij lange na niet gebruiken) draait zo niet meer op voor de 2% grootgebruikers. Daarnaast ging dit gepaard met een ander belangrijk voordeel: pakketten kregen meer serverkracht. Iets waar je direct voordeel bij hebt. De gekozen waardes voor dataverkeer zijn ten slotte zo ruim, dat je in de praktijk hier waarschijnlijk nooit iets van merkt.

      Verder hoort een domein verlengbaar te zijn voor een, twee of drie jaar. Het maakt daarbij niet uit of een domein wel of niet aan een hostingpakket zit gekoppeld. Ligt de huidige einddatum van een domeinnaam nog ver in de toekomst, dan heeft dat wel impact op de mogelijke verlengtermijn. Gaat het bij jou om domeinen die binnenkort verlopen, aarzel dan niet om contact op te nemen met Support. Benoem daarbij om welke producten het precies gaat en we kijken het graag voor je na.

      Zoals hier eerder gezegd, kunnen er in de toekomst natuurlijk dingen veranderen die wel voortkomen uit de overname. Daarvoor ga je ook juist zo’n samenwerking aan en de wereld staat niet stil. Hopelijk geeft dit in elk geval wat meer inzicht in de zaken die je noemt.

  18. Heel jammer. Het zijn teveel mooie woorden geschreven door goede tekstschrijvers. Wat telt is de realiteit. Eerste verandering is plus 35 procent kosten. Wanneer dat al lang in de pijplijn zat het moment wel erg dom gekozen. Ofwel, ongeloof en natuurlijk heeft dat met de overname te maken die op alle mogelijke wordt verbloemd en beschreven als samenwerking.

    Gelukkig ben ik vrij en weer verder te kijken naar een ander bedrijf. Altijd blijven er ondernemers bestaan die tegendraads werken. Van globalisering naar lokaal ondernemen.

    Het beste voor iedereen.
    John

    • Hi John, allereerst bedankt voor je reactie en feedback! Uiteraard ben je er geheel vrij in om te kijken of een andere partij momenteel beter aansluit bij je wensen. Natuurlijk zouden we dat erg jammer vinden, want we zetten de samenwerking graag voort. Heb je al contact gehad met onze Support? Stuur gerust een mailtje naar support@antagonist.nl en we gaan graag persoonlijk met je in gesprek. Hoe dan ook een fijne dag gewenst!

  19. Ja, het is zover, ondanks alle mooie beloften hierboven blijken de sceptici helaas gelijk te krijgen. Nadat eerder resellerprijzen voor nieuwe klanten drastisch zijn verhoogt, zijn nu ook de bestaande klanten aan de beurt.
    Kreeg net een email van 4,10 per maand naar 19,95!

    Ja, natuurlijk horen daar betere specs bij, maar daar vraag ik (en vele users met mij) helemaal niet om, dus dat is een nonargument dat ik hier maar vast voor jullie onderuit haal.

    Kortom het zoveelste teken dat Antagonist van een klantgerichte hoster naar een moneyhorder is gegaan de afgelopen jaren. Erg jammer. Eerdere tekenen waren er al lang; weg forum/community overname door one en prijsverhogingen voor nieuwe klanten zijn voorboden.

    Jammer, jamer, nog even en RIP Antagonist.

    • Bedankt voor het delen van je gedachten, Ron. We kunnen ons voorstellen dat deze wijziging je van streek maakt. Indien nog niet gedaan, aarzel niet om Support een mailtje te sturen. We gaan graag persoonlijk met je in gesprek.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Sterren Webhosting: 5 sterren uit 5.830 reviews

60.000+ webhostingpakketten actief
Bij de beste webhosters in MT1000 en Emerce 100