Komt het op websites aan, dan is meer zekerheid altijd beter. We hebben daarom onze Antagonist Backups kosteloos toegevoegd aan het onlangs vernieuwde Resellerpakket. Dit zijn herstelpunten die we proactief voor je maken. Zo kun je ook gegevens herstellen wanneer je zelf geen backup hebt gemaakt. Ontdek de voordelen en hoe je het gebruikt!
Soms moet je tussendoor snel een website updaten, want strikte deadline hier en belangrijke afspraak daar. Niet altijd denk je er dan aan om vooraf even een backup te maken. Sterker nog, daar heb je ook gewoon helemaal geen zin aan. Je besluit daarom op het randje te leven en voert overmoedig, maar toch met trillende vingers de update door. Enkele tellen later lacht een 500 error je recht in het gezicht. Ai, ai, ai…
Gelukkig kun je vanaf nu teruglachen. Je doet namelijk de ontdekking dat je onze handige herstelpunten tot je beschikking hebt. Die bevatten website-data, e-mailaccounts en databases van gebruikers op je Resellerpakket. Zo zet je gemakkelijk een backup terug van een moment voor de update. Huppatee, error als sneeuw voor de zon verdwenen en weer een website gered. Als held die je bent, ga je goedgehumeurd die belangrijke afspraak in.
Waar vind je Antagonist Backups?
De Antagonist Backups-functie vind je terug in DirectAdmin. Log in als reseller en daarna als de gebruiker waarvoor je iets wilt herstellen. In het menu kies je bij Extra opties dan voor Antagonist Backups.
Op het venster dat nu verschijnt, kies je allereerst het gewenste herstelpunt. Vervolgens vink je aan wat je daaruit wilt terugzetten. Dit kan alles zijn, maar bijvoorbeeld ook specifiek een database of e-mailaccount.
Nadat je een keuze hebt gemaakt, klik je op Herstel. Dat is alles, de data wordt nu voor je teruggezet. Nadat het proces is afgerond, kun je controleren of de gewenste gegevens weer terug zijn.
Tot hoever kun je terug?
De herstelpunten op het vernieuwde Resellerpakket lopen een week terug. We maken daar over de laatste 24 uur elke 4 uur een backup. Daarna heb je tot en met dag 7 een dagelijks herstelpunt tot je beschikking. Vind je het prettig om zo nu en dan een backup te hebben van verder terug, dan zijn de al aanwezige backupfuncties in DirectAdmin hiervoor geschikt.
Heb je een Resellerpakket van voorheen?
Je kunt waar wenselijk overstappen naar het nieuwe model met behoud van je bestaande blokken. Zo verruim je de basis van je resellerhosting en kun je ook gebruikmaken van de Antagonist Backups.
Veel plezier ervan!
Je kon op een Resellerpakket natuurlijk al backups maken, bijvoorbeeld met de ingebouwde functie in DirectAdmin of Installatron. Daar moet je dat alleen wel actief doen of automatiseren. Onze backups gaan helemaal vanzelf en niet ten koste van je eigen opslagruimte. Hierdoor heb je als reseller meer zekerheid en minder stress. We hopen daarom dat je het een mooie toevoeging vindt.
P.S. Blijf op de hoogte en volg ons via Facebook, X, Instagram, e-mail en RSS. Heb je vragen, tips of opmerkingen? Laat het achter als reactie. Vond je het artikel nuttig? Deel het dan met anderen!
Hoi,
Sinds kort hebben jullie een nieuwe skin ingesteld voor de reseller users.
Hierin vind ik de antagonist backup functie helemaal niet meer terug in extra functie als ik inlog als reseller.
Waar kan ik deze weer terug vinden / zetten?
Hoi Truong, bedankt voor het melden hiervan! Dat is uiteraard niet bedoeling. Indien nog niet gedaan, zou je hierover een mailtje willen sturen naar support@antagonist.nl? Als je daarin het deb-nummer van je pakket benoemt, dan onderzoeken we dit graag gericht voor je. Alvast bedankt!
Gedaan, blijkbaar zit in de nieuwe resellerpakket skin iets qua rechten niet goed. Ik heb de melding gekregen dat DevOps hier nu naar aan het kijken.
De DevOps heeft het probleem inmiddels opgelost!
Top, dat is fijn om te horen!