Klant uitgelicht: Marc Woods

Onder onze klanten bevindt zich de magiër Marc Woods. In Nederland is hij één van de meest geboekte illusionisten. We dragen inspirerende ondernemers graag een warm hart toe, dus hier wilden we meer over weten! We vroegen Marc niet alleen naar zijn goochelkunsten, maar ook naar wat jij van deze ondernemer kunt leren.

Klant uitgelicht: Marc Woods

Je bent in te huren als goochelaar op verschillende soorten events, van bruiloften tot personeelsfeesten en veel meer. Waar komt je passie voor illusionisme vandaan?

“Dat is als kleine jongen ontstaan. Zo zag ik bijvoorbeeld Hans Kazan, David Copperfield en Hans Klok op televisie. Ik vond dat geweldig om te zien en dat stukje kind is bij mij nooit verdwenen… Iets wat ik graag uitdraag!”

Hoe kwam je op het idee om illusionist als ondernemerschap te kiezen?

“In 2007 heb ik mijn studie Communicatie en Multimedia Design afgerond. Op dat moment zag ik mezelf eigenlijk niet op een suf kantoor zitten. Daarnaast was ik tijdens mijn studie werkzaam in Café de Pub in Oosterhout, waar ik graag mijn trucs bij de gasten oefende. Ik gaf mezelf na mijn studie een jaar om te kijken of ik kon leven van het goochelen. En tot nu toe gaat dat uitstekend!”

Wij zetten ons in voor online veiligheid. Nu zet jij met MiNDHACKER een show neer, waarin je iemands brein hackt. In het dagelijks leven komen mensen tientallen keren met trucs in aanraking, bijvoorbeeld binnen reclame. Wij zijn daarom benieuwd wat jouw tips zijn om onze brein hiertegen te beveiligen?

“Volgens mij is gezonde argwaan het enige wat goed werkt. In een tijd waarin al onze systemen onder vuur liggen, denken we nog wel eens dat onze gedachten veilig zijn. Voor een illusionist zoals ik is het echter mogelijk om keuzes en gedachten te sturen. Daar maak ik gretig gebruik van. Voor online trucs als phishing moet ik natuurlijk zelf ook gewoon oppassen…”

Marc Woods: The Magic Company

Welk onderdeel van ondernemerschap valt jou het meest tegen?

“Mijn werk concentreert zich op tijden dat andere mensen vrij zijn. Ik ben aan het werk, wanneer vrienden of familie een feestje geven. Daarom moet ik vaak afzeggen of kom later pas binnen… Het hoort erbij en mijn omgeving heeft hier, voor zover ik weet, alle begrip voor.”

Tijdens het opzetten van Marc Woods als merknaam en organisatie heb je ook nagedacht over de profilering. Bijvoorbeeld, door middel van het neerzetten van een eigen website. Hoe heeft dit traject eruit gezien? 

“Mijn studie gaf mij vrij snel het inzicht dat een website één van de belangrijkste pijlers is, wanneer je een merk gaat neerzetten… Deze stond al, voordat ik klaar was met studeren en hier ben ik eigenlijk altijd mee bezig geweest! Social media inzetten, heeft ook onderdeel uitgemaakt van dit traject. Zo is bijvoorbeeld Instagram een kanaal dat ik steeds vaker gebruik.”

Mindhacker Marc Woods

Als je met andere ondernemers over marketing praat, wat zijn volgens jou dan de tips om continue magisch te blijven, mensen te verrassen en de spraakmaker binnen je segment te blijven?

“Mooie vraag, goed geformuleerd ook! 😉 Ik probeer altijd een balans te vinden in onderscheidend vermogen en inspiratie opdoen bij anderen. Als zelfstandig ondernemer is het onvermijdelijk om er een groot deel van jezelf in te leggen.

Ik doe regelmatig zaken met grote organisaties en ministeries. Dat zijn ook gewoon maar mensen, een formele omgang is dus zeker niet altijd het best. Eén van de dingen die ik een aantal jaar geleden daarom heb aangepast, is bijvoorbeeld de aanspreekvorm. Hoe vaak ik niet ‘u’ zei… Ongelooflijk. Er is niets mis mee, zeker niet wanneer je iemand voor het eerst ontmoet.

Echter, als iemand veilig achter zijn computer zit en informatie wil inwinnen, dan kan dat anders. Ik communiceer op mijn website en in mijn communicatie daarom steevast met ‘je’ en ‘jij’. Het lijkt een kleine aanpassing, maar voor mij had het een enorme impact. Ik voel me er nu goed bij en dat is denk ik het belangrijkste.”

Wat is voor jou de beweegreden geweest om voor Antagonist te kiezen?

“Ik heb een aardige omzwerving gehad met verschillende providers, maar ik was het zat dat mijn website er regelmatig uit lag en ik van het kastje naar de muur werd gestuurd. Antagonist heeft me al verschillende keren proactief verrast. Een fijne partij waar ik erg blij mee ben!”

P.S. Op de hoogte blijven van alle artikelen, updates, tips en trucs die op ons blog verschijnen? Volg ons via Facebook, Twitter, Instagram, RSS en e-mail!

Foto’s door: Sjoerd Fotografie.

Deel Deel Deel Deel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *