We presenteren het Antagonist jaaroverzicht 2013 en wensen jullie fijne feestdagen!

Het is alweer zover, 2013 is bijna voorbij. Voor Antagonist was het een veelbewogen jaar, waarin we van alles hebben meegemaakt. Er zijn producten bijgekomen, we hebben nieuwe collega’s gekregen, ten opzichte van vorig jaar is Antagonist flink gegroeid en nog veel meer. Voordat we aftrappen met het het volledige jaaroverzicht willen we jullie, onze trouwe klanten, allereerst hartelijk danken voor het vertrouwen in Antagonist en wensen we je alvast een fijne Kerst en gelukkig Nieuwjaar!

Antagonist jaaroverzicht 2013: prettige feestdagen!

Antagonist heeft in 2013 veel nieuwe klanten mogen verwelkomen, waardoor we wederom zijn gegroeid. Maar niet alleen in aantallen klanten zijn we vooruitgegaan, ook als organisatie hebben we flinke stappen voorwaarts gezet. De vormgeving en structuur van ons team is verbeterd, evenals de samenwerking en de banden onderling en natuurlijk, niet te vergeten, de relatie en betrokkenheid met onze klanten. Via de beoordelingswebsites (ISPGids, Webhosters) en ons weblog, maar ook via social media als Facebook, Twitter en Google+.

De betrokkenheid van onze klanten en alle positieve en aardige berichten die we hebben ontvangen, vinden we fantastisch en we hopen dat in 2014 de relatie, met jou als klant, nog verder kunnen verbeteren. In ieder geval motiveert het om nog beter ons stinkende best te doen, want ook volgend jaar gaan we er weer vol tegenaan!

Antagonist jaaroverzicht in woord en beeld

Zoals gezegd was 2013 een veelbewogen jaar, zowel spannend als succesvol. We hebben nieuwe producten geïntroduceerd en flinke investeringen gedaan, in onder andere een nieuw platform. Wat er allemaal precies is gebeurd, kun je hieronder teruglezen. Tijd voor een korte terugblik, tijd voor het Antagonist jaaroverzicht 2013 in woord en beeld…

Antagonist hanteert een correct NTD-beleid

Antagonist jaaroverzicht 2013: Bits of FreedomHet jaar begint goed. Als enige van de tien onderzochte hostingproviders hanteert Antagonist een juist en duidelijk verwijderingsbeleid en gaat het correct om met de privacy en gegevens van haar klanten. Zo kwam naar voren uit een onderzoek van Bits of Freedom, de waakhond voor vrijheid en privacy op het internet.

Introductie onbeperkte webhosting

In januari 2013 deden we de aankondiging voor onbeperkte webhosting en de komst van onze nieuwe webhostingpakketten. “Limieten verwelken, grenzen vergaan, dankzij onbeperkte webhosting kan m’n website blijven bestaan!”, velen leek het onmogelijk, maar als pionier in webhosting heeft Antagonist vaker voor verbazing gezorgd.

Antagonist jaaroverzicht 2013: onbeperkte webhosting

De dag van de lancering was uniek! We hebben honderden positieve reacties ontvangen en dat deed ons erg goed, want na een lange periode van voorbereiding was er eindelijk resultaat. En wat voor resultaat, Alles-in-1 Unlimited is een ongekend succes geworden!

Unlimited eten en drinken

Antagonist jaaroverzicht 2013: onbeperkt wokkenNaar aanleiding van de succesvolle lancering van onze nieuwe webhostingpakketten, gingen we met het gehele team onbeperkt wokken bij een wokrestaurant in de buurt, het was heerlijk. Vervolgens stond er een kroegentocht op de planning, die tevens als zeer geslaagd mag worden beschouwd.

Piramide van Maslow

Ter aanvulling op de Piramide van Maslow hebben WiFi als derde trede toegevoegd ;-).

Posterous stopt, red je blog! Antagonist helpt

Op 30 april 2013 kondigde Twitter aan om de stekker uit Posterous te trekken. Antagonist bood hulp, door een handleiding te schrijven om je blog eenvoudig over te zetten naar WordPress.

Pionier in webhosting

Ondanks het feit dat 2013 een mooi jaar was voor Antagonist en haar medewerkers, hebben we ook keihard moeten bikkelen. Als je voorop loopt en de nieuwste apparatuur en techniek gebruikt, dan gebeurt er weleens iets onverwachts. Zo leverde één van onze leveranciers verkeerd materiaal, waardoor we dag en nacht flink aan de slag moesten voor een oplossing.

Antagonist jaaroverzicht 2013: servers van Antagonist

Hard werken, slaapgebrek en pizza-avonden, voor een pionier geen probleem, een uitdaging zelfs! Dankzij de teamspirit van Antagonist slaan we ons erdoorheen, want naast collega’s zijn we vrienden. We genieten samen van de vele mooie momenten, maar helpen elkaar ook als het even een beetje minder gaat. Eén sterk team, een geoliede machine, vastberaden ons doel te bereiken en zo geschiede!

Antagonist uitgeroepen tot ambassadeurs van Twente

Antagonist jaaroverzicht 2013: Rode Loper van TwenteTijdens de Rode Loper van Twente werd Antagonist op een bijzondere wijze in het zonnetje gezet voor de successen die we hebben behaald, daarmee werden we benoemd tot één van de vijf topambassadeurs van Twente.

Einstein

Uit den ouden doosch kwam een ‘quote’ tevoorschijn van Einstein 😉

We breiden onze kennisdeling uit, meer bloggen

Halverwege dit jaar besluiten we dat wekelijks een medewerker van Antagonist een artikel schrijft voor ons blog. Door de grote diversiteit in onderwerpen stijgt de populariteit. Naast alle positieve reacties, halen we een verdubbeling in bezoekersaantallen! Via Facebook, Twitter en Google+ delen we onze artikelen en kennis. Tevens breiden we onze handleidingen uit en houden we onze statuspagina nauwkeurig bij.

Introductie IDN

Vanaf 11 juni 2013 mogen www.dézê-dómëíññamëñ-ñü-óòk.com (deze domeinnamen nu ook). Je kunt bij Antagonist internationale domeinnamen (IDN) registreren, dat wil zeggen domeinnamen die tenminste één karakter gebruiken die niet in het reguliere alfabet staat of een accentteken bevatten.

Nieuwe medewerkers

Ook in 2013 hebben we ons team versterkt en jawel, ditmaal voor het eerst met een dame. In februari komt Marjolein erbij voor de functie Team Lead voor Customer Service. Als groep techneuten vinden we dit in het begin wel een beetje eng, maar het went al snel.

Een paar maanden later komt Wiebe erbij op de afdeling Customer Service. Zo blijven we constant werken aan een top-team en zijn we altijd op zoek naar nieuw talent. Dus ben jij of ken jij een geschikte kandidaat, die het support-team van Antagonist kan versterken? Bekijk dan deze vacature voor Customer Service.

We richten ons op WordPress

WordPress is een populair platform om een website mee te maken, een kwart van onze klanten gebruikt het en dit aantal blijft groeien. Vandaar dat we halverwege 2013 beginnen met informatievoorzieningen rondom het onderwerp WordPress. Op ons weblog plaatsen we een aantal artikelen over onder andere het installeren van WordPress, het sneller maken van WordPress, het hoger komen in Google, thema’s voor WordPress en SEO-tips voor de inhoud van je WordPress-website.

Antagonist jaaroverzicht 2013: WordPress

Daarnaast lanceren we een informatieve pagina gericht op WordPress. Naast een uitgebreide beschrijving over wat WordPress is, wat je ermee kunt en hoe het werk, kunnen bezoekers zich tevens inschrijven voor een aantal e-books, vol tips en trucs, die we gratis weggeven.

A-team

De oprichting van The A(ntagonist)-team is een feit, maar daarover in 2014 meer.

Een kijkje in de keuken van Systeembeheer

Erik Jan, onze Linux System Engineer, schrijft een artikel over het configuratie-management van de servers bij Antagonist en geeft geïnteresseerden daarmee en kijkje in de keuken van de afdeling Systeembeheer. Het is een vrij technisch artikel, maar ondanks dat, is er veel belangstelling. Systeembeheer is een erg interessante afdeling van Antagonist en we zijn op zoek naar een Linux-ninja, zodat we de afdeling verder kunnen uitbreiden.

Taart

Dit jaar hebben we, tot onze grote vreugde, wederom een aantal taarten in ontvangst mogen nemen van dankbare klanten. Volgens ons, goede ontwikkelingen, ga hier vooral mee door ;-)!

OktoberFest

Antagonist jaaroverzicht 2013: Antagonist OktoberFestOp 29 oktober besluiten we op de valreep toch onze eerste versie van OktoberFest te houden, weliswaar op 22 november, maar OktoberFest is een feit. Met nagenoeg geen enkele afzegging, een biertap, een barbecue, schnaps, hapjes, bratwurst en nog veel meer wordt het feest een waar succes!

Trustpilot

We melden ons aan bij Trustpilot, een onafhankelijke beoordelingswebsite erkend door Google, en vragen onze klanten of ze een beoordeling over Antagonist willen schrijven. Zodoende verschijnen er een diverse reviews. We worden door Trustpilot erkend en verkrijgen daarmee een ‘sterrenstatus’ in Google.

Pietitie.nl

Enkele weken voor Sinterklaas ontstaat er ophef over Zwarte Piet. Het initiatief Pietitie.nl gaat van start en host hun website bij Antagonist. In een razendsnel tempo worden miljoenen bezoekers naar de website geleid. Pietitie.nl blijft echter snel en bereikbaar, waarvoor de initiatiefnemers erg dankbaar zijn. Als bedankje sturen ze maar liefst 25 kg aan pepernoten!

Kerstmarkt

Antagonist jaaroverzicht 2013: naar de KerstmarktAlsof we niet genoeg kunnen krijgen van bratwurst en de Duitse cultuur, vertrekken we zaterdag 14 december richting Münster voor de kerstmarkt. We aanschouwen deze gezellige aangelegenheid onder het genot van een glaasje glühwein en vermaken ons er, net als vorig jaar, prima!

Ten slotte

Tot zover het jaar 2013 vanuit het perspectief van Antagonist. Een jaar met prachtige resultaten en veel gebeurtenissen, waarvan we enorm hebben genoten en veel hebben geleerd. Namens het gehele team van Antagonist wensen we jullie nogmaals fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond 2014. Tot volgend jaar, het jaar waarin we keihard ons best doen om je opnieuw te verbazen!

Vriendelijke kerstgroeten,

Wouter, Jochum, Bas, Jelmer, Erik Jan, Bart, Marjolein, Wander, Niels, Wiebe en Jeroen