Tjakkaaaa!

De beste werknemer van de wereld!Mijn eerdere blog ging over de smileys van Antagonist, waarbij onze klanten kunnen laten zien wat ze van onze dienstverlening vinden. Hierin kwam kort naar voren hoe blij en soms verdrietig mijn collega’s van de Customer Service zich voelen, bij het krijgen van een groene of rode smiley.

Mijn collega’s van Customer Service delen allen de passie om mensen te helpen; samen met onze klanten werken we tot een echte oplossing. Natuurlijk motiveert het enorm, wanneer je positieve feedback (groene smileys!) krijgt van klanten. Uiteraard proberen we als Antagonist aan deze positieve vibe bij te dragen, door in te zetten op een zo goed mogelijke ondersteuning van de klant. Een excellente dienstverlening zorgt immers voor een positieve feedback en dat betekent veel blije klanten, veel blije werknemers, een positieve sfeer en een aangename werkomgeving! Zo blijven we met z’n allen ons best doen!

Graag laat ik jullie in dit blog lezen wat andere bedrijven doen om hun medewerkers te motiveren en welke doelen Antagonist daarvan belangrijk vindt. Er zijn namelijk veel manieren om de motivatie op de werkvloer te verhogen.

Doe je best!

Mederwerker van de maand!

Een bekend voorbeeld is de ‘Medewerker van de maand’. Dit concept wordt veel gebruikt bij de grote bedrijfsketens, zoals McDonalds en Holiday Inn. Naast het geven van een button, waar je medewerker een maand mee mag rondlopen, of het ophangen van zijn of haar foto aan de muur, krijgt deze medewerkers vaak ook een extra vergoeding. Het doel achter de ‘Medewerker van de maand’ is om één medewerker in het zonnetje te zetten. Hierdoor wordt er een voorbeeld gesteld voor de rest van het personeel, die natuurlijk ook deze waardering van hun werkgever willen krijgen.

Motivational speakers

Om gehele teams of bedrijven te motiveren wordt gebruik gemaakt van een ‘motivational speaker’. De spreker kan worden ingehuurd om het publiek te motiveren en inspireren, maar het kan ook iemand binnen het bedrijf zijn. Een Nederlands voorbeeld is Emile Ratelband, tsjakkaaa. Wellicht een beter voorbeeld zijn Bart Chabot, Jeroen van Koningsbrugge, Jort Kelder, etc. Eén van de bekendste motivational speakers is, de helaas overleden, voormalig CEO van Apple, Steve Jobs. Hij kon met zijn prachtig simpele speeches volle zalen laaiend enthousiast maken, over zijn ideeën en de nieuwste producten van Apple.

Motivational speaker Steve Jobs

Naast de methodes ‘Medewerker van de maand’ en het inzetten van motivational speakers, die toch vooral in Amerika met enthousiasme worden ontvangen, zijn er nog een aantal factoren die naar de nuchtere maatstaven van Antagonist van belang zijn voor de motivatie van onze collega’s.

Werken bij Antagonist

Om voor iedereen het werk leuk(er) te maken proberen we bij Antagonist het werk afwisselend te houden en verantwoordelijkheden aan een collega toe te kennen. Daarnaast is ook een ‘beloning’ voor je werk belangrijk. De beloning hoeft hierbij geen ‘bonus’ te zijn of een actie zoals hierboven omschreven, maar kan ook een compliment of fijn gevoel zijn, dat een collega zelf creëert. Ook zijn er volop mogelijkheden om binnen Antagonist te groeien en te leren op het vakgebied wat jij interessant vindt. Voeg hier ten slotte een informele doch professionele sfeer aan toe en je hebt de perfecte werkomgeving!

Door deze aanpak gaat iedereen met plezier naar het werk en worden het werk en de sfeer zeer aangenaam. De verhouding tussen sturing van bovenaf, door het ontwikkelen van SMART-doelen, en de zelforganisatie van medewerkers, is de sleutel voor goede en gemotiveerde collega’s.

De filosofie van Antagonist

Zoals Wouter, oprichter van Antagonist, ooit tegen mij zei: “Productief én leuk maken, probeer met het team toe te werken naar een winnaars-mentaliteit. Zoals een sportteam, waarin iedereen de drive heeft om zichzelf alsmaar te verbeteren en te presteren als team. Dit betekent ook een goede coach, die het beste uit de spelers weet te halen.”

Het Nederlands elftal op het EK van 1988

Deze filosofie streven we met z’n allen na bij Antagonist. Zo wordt elke medewerker als individu beter en ook Antagonist als geheel. Wij merken het en natuurlijk onze klanten ook. Zo werken we naar nog meer groene smileys. Daarmee is de cirkel, of beter gezegd de positieve spiraal ;), weer rond.

Kom werken bij Antagonist!

Kun jij je vinden in de werkwijze van onze klantenservice? Wil jij je inzetten voor een maximale klanttevredenheid en streven naar 100% ‘groene’ smileys? Dat kan, want we zijn op zoek naar versterking. Naast een goed salaris, toffe collega’s, ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, uitstekende bedrijfsvoorzieningen, vrijheid en meer, bieden we je de kans om bij één van de snelstgroeiende en succesvolste bedrijven van Nederland te werken. Kortom, an offer you cannot refuse…

Uiteraard staat daar wat tegenover. We verwachten iemand met een winnaarsmentaliteit, die het beste uit zichzelf weet te halen en een hart voor de zaak heeft; er moet een Antagonist-vuurtje in je willen branden. Je moet een goed gevoel voor klantvriendelijkheid hebben en willen streven naar een excellente dienstverlening en een uitmuntende service.

Vind je het leuk om mee te denken, problemen op te lossen en klanten écht te helpen? Dan hebben wij de perfecte baan voor je! Dus als je een uitdaging zoekt, en bereidt bent er vol voor te gaan, en je ons kunt vinden, join dan The Antagonist-team! Check de volledige vacature en volg de aangegeven procedure voor een sollicitatie. We wachten op je!

Deel Deel Deel Deel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *