Joepie, klanten zeggen wat ze vinden!

Geen betere klant, dan een eerlijke klant. Want als ‘ie tevreden is, vertelt hij het anderen. En als ‘ie ontevreden is ook. Waarom dat zo mooi is? Omdat dat je de kans biedt de ontevredenheid op te lossen.

Toch kook ik op dit moment van binnen. Er zijn bedrijven, ‘collega-hosters’ ahum, die terugklagen tegen een klagende klant. Sterker nog, die dreigen met een rechtzaak, zo vertelt het nieuws me. Waanzinnig, de wereld op z’n kop! Ik vind het al te triest voor woorden, dat je het soms van de daken moet schreeuwen als je ontevreden bent, omdat je anders niet gehoord wordt. Dan had BN’er Youp van ’t Hek met z’n T-Mobile het een stuk makkelijker. Als onbekende Nederlander moet je wel ongelooflijk je best doen, wil er iemand naar je luisteren. En dan lúísteren ze eindelijk, krijg je een proces aan je broek. Het moet niet veel gekker worden.

Zelf werk ik bij Antagonist, omdat dit een bedrijf is waar ik zelf ook klant wil zijn. En waar ik zelfs m’n moeder als klant zou onderbrengen (sterker nog, ze is het ook!). Hier heb ik de kans klanten zo te behandelen, als ikzelf behandeld wil worden.

Toch schrik ik ervan, dat de klant bij een concurrent zo’n ‘vipbehandeling met rechtzaak’ krijgt. Eerder schreef ik al over de valkuilen voor veel bedrijven: “Het gevaar […] is dat je denkt dat je een individu slecht kunt behandelen, negeren of zelfs de deur kunt wijzen.” Zou het daar iets mee te maken hebben?

Bij Antagonist mogen klanten in ieder geval gewoon zeggen wat ze vinden. Gráág zelfs. Want in het uitzonderlijke geval dat iemand ontevreden is, doen wij onze stinkende best hem weer blij te maken. Ik weet dat het niet mijn verantwoordelijkheid is, maar zelfs in deze situatie van Robert van Hoesel wil ik daar m’n best voor doen:

Beste Robert,

Onvoorstelbaar wat je overkomt. Ik schrik er echt van dat een hoster, die nota bene jouw recht op vrijheid van meningsuiting hoort te beschermen, je op deze manier behandelt. Triest dat zo’n actie van jou nodig is, maar tegelijkertijd: petje af, dat je koelbloedig voor je mening staat en die duidelijk maakt. Youp van ’t Hek kon dat met T-Mobile een stuk makkelijker, die liep geen risico’s als BN’er. Jij wel.

Kan me voorstellen dat je na al deze ellende met Versio straks wel ff een weekje rust kunt gebruiken. Mag ik je daarom een vakantie op onze kosten aanbieden, t.w.v. €500?

Laat maar weten zodra je d’r aan toe bent!

Met vriendelijke groet, 

Wouter de Vries
Antagonist B.V.

Robert, kerel, je hebt ballen!

Deel Deel Deel Deel

44 reacties op “Joepie, klanten zeggen wat ze vinden!

  1. Riekt naar dankbaar gebruik maken van een concurrerend verhaal om zelf in de picture te komen. Persoonlijk geen gevoel dit serieus te moeten nemen helaas.

    • Als je ons — en mij in het bijzonder — een beetje kent, weet je dat ik dagelijks vol passie hetzelfde verhaal vertel over hoe belangrijk het is om je klanten in de watten te leggen.

    • Devis op zei:

      Precies, maar het zou niet op jullie blog hoeven te staan. 
      Als het een dagelijks fenomeen zou zijn zou jullie blog nu uitpuilen.

    • Het bieden van geld is onhandig en komt ongepast over. Je verhaal staat als een huis, maar iemand geld toeschuiven doet het alle kracht verliezen. Idem dito wat betreft het posten hiervan op Sitedeals. Ik ben het eens met je inhoud maar niet met de vorm.

      Joepie, lezers zeggen wat ze vinden 🙂

    • Dit gaat gigantisch de verkeerde kant op, dat kan ik je nu al voorspellen. NOOIT centjes bieden om iemand anders probleem op te lossen en zo goedkoop in de media te willen komen. 

    • casinooplichters op zei:

      nou nou Wouter de Vries, Antagonist kreeg het afgelopen jaar ook voor elkaar om bewust een deel van mijn website offline te halen zonder dat even netjes aan mij te melden omdat er een juristje stond te blaten over smaad, dus nu 500 euro aan te bieden vind ik ook te ver gaan, of wil je mij ook nog ff 500 euro schade vergoeding sturen?

    • Inderdaad! Misselijkmakend! Helemaal om dit ook nog te gaan promoten op in het topic van SiteDeals wat over het verhaal van Versio gaat.

      Wat nog erger is: dat je jezelf daarvoor helemaal gaat registeren op SiteDeals en dit als 1e post plaatst. Wat dacht je dan voor reacties te krijgen? Hulde?!

    • Dat komt inderdaad gek over. Dat komt doordat ik de inloggegevens van mijn oude account niet meer kon vinden, en ook zo 1-2-3 niet meer kon achterhalen met welk emailadres ik geregistreerd had. Vandaar dat ik maar even vlug een nieuw account geregistreerd heb. Maar inderdaad, ik snap dat dat raar overkomt.

  2. Jammer om de reacties tot nu toe te lezen. Desalniettemin ben ik erg blij dat de discussie over klantenservice nu extra onder de aandacht komt. Blijf dus ook vooral met jullie reacties komen!

    Zoals ik al in mijn blogpost schreef, komt deze abrupte actie uit de frustratie dat ik zie hoe dagelijks klanten — en ook ikzelf als klant — behandeld worden. Heb zelf op dit moment een vergelijkbare situatie. We zijn net verhuisd naar een nieuw kantoor, en hebben meubels op maat laten maken. Vervolgens blijkt bij oplevering dat er niks van klopt. Inmiddels zijn we nu al twee maanden bezig om het goed te krijgen, maar worden we als rotte vis behandeld. Verschrikkelijk! 

  3. Prima verhaal. Totdat deze alinea voorbij komt:Kan me voorstellen dat je na al deze ellende met Versio straks wel ff een weekje rust kunt gebruiken. Mag ik je daarom een vakantie op onze kosten aanbieden, t.w.v. €500?

    Jammer.

  4. Zie het positieve ervan in mensen. Wees blij dat er een bedrijf zoals Antagonist is die klantenservice hoog in het vaandel heeft staan (dit in tegenstelling tot veel andere bedrijven). Het is erg leuk dat Antagonist Robert een vakantie aanbiedt, uiteraard is dit wel een manier waardoor Antagonist goed wil overkomen maar ik zie hier niet direct een probleem. 

    Aan de reacties te zien komt Antagonist door het aanbieden van een vakantie niet positief over, desondanks besluit Wouter de Vries om de negatieve reacties niet te verwijderen en aandacht te vragen voor bedrijven die haar (ex) klanten slecht behandelen. Dat is toch wel een positieve reactie waard, dacht ik, vandaar ook deze reactie. 

    Ik ben het dan ook volledig met Antagonist eens dat klanten in de watten moeten worden gelegd (er zijn natuurlijk grenzen :-)). Het is dan misschien een imagostunt van Antagonist maar toch: goed dat jullie open staan voor kritiek. Keep up the great work.  

    Groet,
    Kevin 

  5. Sebas op zei:

    Wat een vreselijk zoetsappig verhaal met een hoog ‘kijk-ons-eens’-gehalte, nee, jammer dit.

  6. Hypocrieter dan dit krijg je het niet, even een graantje meepikken van een ‘hot’ item? 

  7. Henri op zei:

    Wouter,

    Zelf collega hoster en dit is toch wel een geniale actie! Een klant die negatief tweet over je bedrijf hoor je even op te bellen om het probleem te verhelpen! Een ontevreden klant tevreden krijgen, daar doe je het immers voor. 🙂

    Respect voor deze actie!

  8. Antagonist klant op zei:

    Slijmerig of niet, Antagonist geeft wel waar voor je geld. Vind het een goede actie en als Robert de vakantie niet wilt aannemen neem ik hem wel voor hem aan 😉

  9. Remco op zei:

    Ik ben op het moment klant bij Versio en wil naar aanleiding van de berichtgeving vandaag eigenlijk m’n activiteiten naar jullie verhuizen. Krijg ik dan ook een vakantie twv 500 euro op jullie kosten cadeau?

  10. Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets

    Citaat: Origineel gepost door Wouter W. de Vries
    Bij dezen post ik mijn reactie op onze eigen blog even integraal hier door:

    Heb je nou special op SD aangemeld om je blog te promoten, en dus proberen klanten te trekken? Gaat niet gebeuren 😉

  11. JKJLKJL op zei:

    Dat komt inderdaad gek over. Dat komt doordat ik de inloggegevens van
    mijn oude account niet meer kon vinden, en ook zo 1-2-3 niet meer kon
    achterhalen met welk emailadres ik geregistreerd had. Vandaar dat ik
    maar even vlug een nieuw account geregistreerd heb. Maar inderdaad, ik
    snap dat dat raar overkomt.

    LOL EVEN JOB HIEROP WIJZEN. DUBBELE ACCOUNTS ZIJN VERBODEN OP SD

  12. Re: Hostingprovider neemt juridische stappen tegen klant om tweets

    Citaat: Origineel gepost door Wouter W. de Vries
    Bij dezen post ik mijn reactie op onze eigen blog even integraal hier door:

    Heb je nou special op SD aangemeld om je blog te promoten, en dus proberen klanten te trekken? Gaat niet gebeuren 😉

  13. Jeroen op zei:

    De reacties op deze blog bevestigt mijn gevoel wat ik al een geruime tijd heb over de tendens die is ontstaan bij een groot deel van klanten. Men is inmiddels al zo lang als vuil behandeld door de UPCers, KPNers, en de Nuons van Klant onvriendelijk en service minachtend nederland dat we niet eens meer in staat zijn een goed bedoeld gebaar, een ander signaal, te kunnen onderscheiden. Alleen al het idee dat er een bedrijf is die een andere visie heeft, een andere denk wijze, dichter bij de klant zou staan of gewoon een totaal ander uitzichtpunt heeft, de klant, klinkt ons direct als bedrog in de oren.

    Ja, ik ben klant van Antagonist, en ik ben dat sinds 2 jaar. De reactie van Wouter is exact zoals ik Antagonist ken. Dat hij een vakantie op kosten van Antagonist aanbied lijkt in veler ogen buitensporig, maar het is mijnsinziens de vertaling van frustratie en onbegrip die iemand heeft die staat voor zijn vak en dienst in zijn of haar branche. Iedereen geeft daar uiteindelijk zijn eigen uiting aan.

    Persoonlijk vind ik dit soort reacties 10 keer beter dan een gerobotiseerde (Nerdeland woord?)helpdesk met de standaard wel gemeende excuses en een jaartje korting (Wat automatisch weer 1 jaar contract verlenging opleverd) en vervolgens na een hoop bla bla. de belabberde dienstverlening gewoon voortzet. “UPC eat your heart out”

    Even voor de goede orde, ik zie Wouter nergens roepen dat er een voorwaarde aan zijn aanbod hangt over lidmaatschappen etc. Mijns inziens is dit een erg royaal gebaar voor iemand die staat voor zijn product in de markt en wie zicht met de belaberde houding van de concurentie niet kan vereenzelvigen. Pure frustratie waar we nu eens niet direct wat achter moeten gaan zoeken!

    Nee, Wouter krijgt van mij geen “petje af” Zijn betoog is namelijk de basis van de juiste instelling van service gerichte dienstverlening waar veel meer bedrijven eens een voorbeeld aan zouden moeten nemen, gewoon omdat de klant daar recht op heeft.

  14. Slechte timing Wouter,

    Jezelf profileren over de rug van een collega… dat riekt naar leedvermaak!
    Jammer ik had een goed gevoel bij Antagonist, maar nu niet meer helaas.

    • Anna, vriendinnetje van Reshad Bashir of zo?
      Je was al geen klant, anders zou je hier de humor van inzien.
      Versio is gewoon een slechte hoster, dat blijkt wel als je gewoon al Googled op de naam.
      Nu komt daar keer een stevige reactie op en dan wordt er meteen gedreigd met rechtzaken, bla bla bla, die ze overigens toch niet gaan winnen.
      De ene z’n dood is de ander z’n brood, Antagonist, ik vind dit een leuke actie, en ja er zit wat leedvermaak in, maar mijns inziens nog volledig terecht ook.

    • Chris op zei:

      Ik ben het hier anders nogal mee eens. Ik zelf heb ook nog producten bij de Antagonist lopen ( niet dat ik van plan ben weg te halen ) maar ik vind dit nogal een slechte timing en een reactie die het boekje veer te buiten gaat met het aanbieden van een vakantie.

  15. Anoniem op zei:

    Ik hou van bedrijven die voor netneutraliteit en internetvrijheden zijn.
    +1 voor Antagonist.

  16. Levensgenieter99 op zei:

    Tamelijk kansloos Jaime dat jij de positiviteit van de brief niet ziet.
    Dit is ten aller tijde een betere reactie en nog een ludieke actie ook, dan een klant een rechtzaak aan z’n broek hangen, omdat je zelf als hoster te trots bent om fatsoenlijke dienstverlening te geven.
    Jaime, het zou me niets verwonderen als jij op de een of andere manier met Versio verbonden bent, of een vriendje van de ” CEO” of zo. Alleen dat woord al, waarschijnlijk een menneke van onder de 30 die graag belangrijk wil worden gevonden

  17. Wouter,

    Ik vind het een leuke reactie. Het verbaasd me dat er hier veel mensen zijn die er nog over lopen te mauwen.
    Versio is gewoon enorm de fout in gegaan en snapt dat niet, jouw tegenreactie is dan erg verfrissend.
    Ik heb dan ook het donkerbruin vermoeden dat onder de negatieve reacties wat vriendjes van Reshad Bashir of Versio zitten.
    Waarschijnlijk ook wat mensen met eenmanszaakjes die vinden dat gezonde business en ludieke acties geen eerlijke concurrentie zijn en niet sociaal etc etc, of beter gezegd, boeie!!!!!!
    Ik wens jou het beste toe en kan waarderen dat jij een goed gevoel voor service hebt.

  18. Geweldige guerillamarketing dit! Onbegrijpelijk hoe sommige mensen deze actie niet kunnen waarderen.
    Naast geweldige hoster ook held in marketing. Bravo!

  19. Jbakker op zei:

    Een beetje versioachtig jullie “ludieke actie”. Verlaag je niet tot het niveau van hun.

  20. Ik ben antagonist klant en vind het aanbod om een vakantie van 500 EURO te schenken beneden alle peil. Ik vind niet dat men als klant van antagonist mee moet betalen voor donaties die niet in de standaard business van antagonist zitten, ze zijn moeilijk te verklaren onder marketing of iets soortegelijks.

    Hier wordt de bal compleet misgeslagen.

    Ik vond Antagonist altijd wel goede hosting.

  21. bburg op zei:

    Het is tegenwoordig heel gemakkelijk om via de sociale media een bedrijf of persoon aan de schandpaal te nagelen en misschien is die Robert wel terecht gefrustreerd, maar vind dit geen goede actie van jullie. Het eerste deel van het verhaal is goed, maar om vervolgens Robert daarvoor zowat de hemel in te prijzen en ook nog te belonen gaat mij te ver. Jammer.

    Een tevreden klant van Antagonist.