Terugblik: de verbeteringen in 2016 vanuit de ogen van Systeembeheer!

Een Antagonist is kritisch. We zijn daarom altijd bezig met dingen die we nog beter, nog sneller, nog veiliger en nog aantrekkelijker willen maken. Het is daarbij gemakkelijk om te vergeten wat er al verbeterd is en op welke punten we voorop lopen qua innovatie. Tijd voor een terugblik!

Terugblik: de verbeteringen in 2016 vanuit de ogen van Systeembeheer!

Natuurlijk heeft mijn collega Jeroen al grotendeels teruggeblikt op de zichtbare wijzigingen van 2016. Daar houdt het voor ons SysOps-team echter niet op! Via dit artikel wil ik daarom graag samen met jou terugblikken op wat we vanuit het oogpunt van Systeembeheer in het afgelopen jaar hebben gedaan.

Laten we beginnen met de fundering. We hadden begin 2016 natuurlijk al de beschikking over ons nieuwe hostingplatform, een fijne basis om vanuit verder te bouwen. Dit platform is dusdanig opgezet, zodat het ons mogelijk maakt leuke dingen toe te voegen. Wat is er dan zoal gebeurd?

Verder lezen

Heidi komt ons team van experts versterken!

Nieuwe developer HeidiHallo! Mijn naam is Heidi Ulrich. Ik ben vanaf 1 januari als developer het Antagonist-team komen versterken. Ik ben 32 en kom uit het pittoreske handelsstadje Doesburg. Ik woon nu zo’n 12 jaar in Enschede. Je kunt zeggen dat het me hier wel bevalt.

Mijn achtergrond is eigenlijk, zoals ook bij andere Antagonisters te lezen valt, een parade van computers in alle soorten en maten. Van jongs af aan programmeerde ik de raarste dingetjes in Basic; na de middelbareschooltijd ging ik los met websites, hardware en casemods. In mijn studententijd werkte ik voor diverse LAN-evenementen en was ik forumbeheerder bij Tweakers.net. Om alles te bekostigen was ik parttime DTP’er in printshops.

School en studie waren eerst niet zo gericht op computers. Ik wilde striptekenaar worden, maar probeer daar maar eens je brood in te verdienen. Grafisch ontwerper was een goede tweede. Maar, toen ik eindelijk werd toegelaten bij de kunstacademie in Enschede, waren computers daar opeens taboe en was ik mijn beste wapen kwijt. Tijd om bij het Saxion Kunst en Techniek te gaan doen (die naam was al een excuus voor de onvermijdelijke aanwezigheid van techniek). Na vier blazing years met 2D, 3D en veel presentaties had ik mijn diploma op zak. Daar begon het werkende leven, in de IT, en het ging nog heel wat wendingen nemen.

Verder lezen

Alvast Online: een website verhuizen en testen zonder downtime!

Wanneer je jouw website wilt verhuizen, dan heb je natuurlijk het liefst dat je bezoekers daar niets van merken. Maar hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat je website ondanks de verhuizing online blijft? En hoe test je of je website goed werkt op de nieuwe locatie? Alvast Online helpt je daarbij!

Alvast Online: een website verhuizen en testen zonder downtime!

Verhuizen tussen twee providers is een grote stap. Je gaat immers over naar een andere partij die hoogstwaarschijnlijk een compleet andere omgeving heeft. Daarom wil je er graag zeker van zijn dat alles goed gaat werken bij je nieuwe partij.

Wat is Alvast Online?

Bij Antagonist bieden we de mogelijkheid om websites te testen, zelfs wanneer een domein nog niet actief naar ons verwijst. Je kunt de website dus in een gesloten omgeving bekijken en testen, zonder dat het daadwerkelijk al online is. Zo kun je alvast zien hoe jouw website eruit zal gaan zien en of alles naar behoren werkt. Je verzekert jezelf er dus van dat alles goed werkt, voordat je daadwerkelijk verhuist. Zo voorkom je ongewenste verrassingen!

Verder lezen

De beste wensen en een terugblik op een succesvol 2016!

Allereerst wensen we je een gelukkig Nieuwjaar! Wij verheugen ons erop om je online succes in 2017 verder te laten groeien. Ben je (net) nieuw? Dan helpen wij je graag bij een succesvolle online start! Ook in 2017 gaan we daar keihard ons best voor doen! Gewoon, zoals je gewend bent van Antagonist.

De beste wensen en een terugblik op een succesvol 2016: gelukkig Nieuwjaar!

En dan nu – voordat we ons volgende nieuws onthullen – kijken we terug op een belofte van vorig jaar. Antagonist kondigde toen aan om gaandeweg 2016 haar dienstverlening verder uit te breiden en een aantal gloednieuwe features toe te voegen. Benieuwd of dat gelukt is? Oordeel zelf! Vandaag, één jaar later, zetten we de gebeurtenissen van 2016 voor je op een rijtje.

Het team groeide flink in 2016

De beste wensen en een terugblik op een succesvol 2016: groeiWe groeiden niet alleen qua omvang, ook medewerkers groeiden in hun ontwikkeling. Vorig jaar begon goed. Erik kwam in de eerste instantie als technisch expert onze helpdesk versterken. Dat ging zeer voorspoedig. Hij ontwikkelde zich tot een echte eindbaas en werd uiteindelijk de nieuwe Team Lead van de Support-afdeling!

Daarnaast kregen we nog meer versterking: Wouter, DaniëlAlia en Heidi kwamen erbij. Stuk voor stuk waardevolle aanwinsten, waardoor we hard kunnen blijven groeien! Maar het is nog niet genoeg. We zijn nog steeds op zoek naar meer nieuw talent. Dus ken je iemand? Let us know!

SSH op Valentijnsdag 2016

De beste wensen en een terugblik op een succesvol 2016: SSHDe eerste nieuwe feature die we toevoegden was SSH-toegang. Met een knipoog, verpakt als liefdesgedicht, kondigden we dit op Valentijnsdag aan. En met succes! Veel van onze (technische) klanten waren hierop aan het wachten. En met de overgang naar ons nieuwe platform konden we dit begin 2016 voor jou introduceren.

“Vertrouwen is de basis voor een goede relatie. Voor Valentijn hebben we ons flink uitgesloofd. Onze nieuwe pakketten zijn verder uitgebreid. Dat hebben we in januari beloofd. We stellen met liefde onze firewall open. Vanaf nu staat SSH op onze servers aan. Die functionaliteit krijg jij gratis. Om via de command line naar je pakket te gaan.”

Extra ondersteuning

Hulp nodig bij het inrichten van je website? Met onze premium diensten, die in het eerste kwartaal van vorig jaar erbij kwamen, helpen we je een flink eind op weg!

Wij maken backups voor jou

De beste wensen en een terugblik op een succesvol 2016: automatische backupsOp 1 april lanceert Antagonist haar nieuwe backupsysteem. Een grap? Nee hoor, keiharde zekerheid, want data verliezen is nooit grappig! Om de paar uur maken wij een backup van jouw gehele pakket. In de eerste instantie gaan deze drie dagen terug, maar dat vinden we niet genoeg. Daarom hebben we een kleine 180 Terabyte aan extra schijven erbij ingehangen.

Zodoende breiden we onze automatische backups uit naar maar liefst 28 dagen! Dankzij deze ongekend hoge retentie (meestal is het een paar uur of één dag) kun je bij Antagonist veel langer terug in de tijd om je website, e-mail of ieder ander onderdeel te herstellen.

Verder lezen

Op zoek naar nieuw talent: ben jij een échte Antagonist?

In mijn eerdere blog beschreef ik al waarom het leuk is om bij Antagonist te werken. Op dat artikel kwamen verschillende reacties van sollicitanten. Het is dan ook superleuk om te zien dat die manier van personeel werven goede kandidaten oplevert! Hoe zoeken we verder naar nieuw talent?

De zoektocht naar nieuw personeel: ben jij een échte Antagonist?

Ondertussen groeien we nog steeds in klantenaantallen en is het nodig om ook de personeelsgroei door te zetten. Zoals mijn collega Jeroen eerder al schreef, hebben we voor het komend jaar veel ambitieuze plannen. We zijn daarom op zoek naar extra personeel. Via dit artikel wil ik jullie graag laten zien welke methodes wij bij zo’n zoektocht gebruiken.

Via ons personeel

Onze belangrijkste bron voor nieuwe personeel zijn wijzelf. Mijn collega’s zijn de uithangborden van Antagonist. Wij geloven er sterk in wanneer het leuk is om bij Antagonist te werken dat dit vanzelf wordt verspreid in ons netwerk. Je kunt je wellicht voorstellen wanneer iemand laaiend enthousiast is over zijn werk, dat jij daar ook wel wilt gaan werken. Dat is dus ook precies wat we proberen te bewerkstelligen.

Verder lezen

Contentmarketing: haal het maximale eruit wat erin zit!

Wil jij het maximale uit je website halen? Je bent dan bij dit artikel aan het juiste adres. Hoe kan contentmarketing ervoor zorgen dat je meer uit je website haalt en hoe kun je er succesvol in ondernemen? Graag besteden we daar in dit artikel aandacht aan.

Contentmarketing: haal het maximale eruit wat erin zit!

Waarom contentmarketing?

Het draait niet meer om het zoveel mogelijk verkopen, maar om waarde te bieden voor de klant. De klant wordt steeds kritischer en hier dien je ook de marketing op aan te passen. Door content voeg je meer waarde toe en bind je je met de klant. Bovendien is content een goede manier om je te onderscheiden van de concurrentie en om beter vindbaar te zijn op internet.

De gedachte achter bloggen

Contentmarketing richt zich grotendeels op de vindbaarheid op internet. Hierbij zijn vooral zoekmachines erg belangrijk. Google heeft een marktaandeel van 90,05% gesteld op juli 2016. Daarom richten wij ons op Google.

Google wordt steeds slimmer. Het is belangrijker om te denken vanuit de consument, dan vanuit eigen bedrijfsbelangen. Google doorziet namelijk de trucs van marketeers om Google te slim af te zijn. Als Google je pagina’s goed beoordeelt, kom je hoog in de zoekresultaten. En dat is wat we uiteindelijk allemaal willen!

Verder lezen

Strategie uitgelegd: het plan van Antagonist om de wereld te veroveren ;-)

Dit jaar zijn er een heleboel features bijgekomen, zoals backups, caching en SSH. En we hebben nog veel moois in petto… Het is de liefde voor techniek die ons motiveert om keer op keer te verbeteren. Maar waarom doen wij eigenlijk de dingen die we doen? Daar zit een strategie achter. Het is de koers van Antagonist, die voortkomt uit een langetermijnvisie. In dit artikel neem ik je graag mee in de vorming daarvan. Want hoe doe je dat, strategie?

De strategie van Antagonist, hoe verover je de wereld!

Eens in de zoveel tijd ga je aan de slag met de vernieuwing van je strategische bedrijfsplan. Dat is vaak een behoorlijk werkje. Logisch, want zo’n strategie bedenk je niet iedere week. Maar goed, je kunt er dan ook weer de komende jaren weer mee vooruit.

Strategie is kiezen wat je niet doet

Bij Antagonist doen we dat niet anders. In zo’n plan kijken we naar onze identiteit. Ons verhaal is goed, maar er zijn vast plekken waar de lading niet volledig wordt gedekt of waar onze uitstraling krachtiger kan. In het afgelopen jaar is gebleken dat er heel veel potentie is! Kansen tot en met, maar daarvoor moeten we wel keuzes maken. Wat doen we wel en wat doen we vooral ook niet? Zo’n plan – dat onze identiteit vaststelt, de strategie beschrijft en naar de toekomst kijkt – is dan best wel handig.

De koers voor de toekomst

We streven naar een kwalitatief topproduct gefundeerd door een stabiele en betrouwbare organisatie, waarbij service op nummer één staat. Dat is een vrij globale strategie. Uiteraard horen daar veel meer onderdelen bij, die specifiek daaraan bijdragen. Denk bijvoorbeeld aan een puik beheersysteem, een heldere interface, een vloeiende communicatie en razendsnelle ondersteuning. Dat weten we en daar zijn we dan ook continu mee bezig. Er blijft immers genoeg te doen!

De strategie van Antagonist: de missie en visie

Minder concreet, maar minstens zo belangrijk voor een strategie, zijn de visie en missie van Antagonist. Deze geven namelijk antwoord op de vragen: “Wie zijn we?”, “Wat willen we?” en “Hoe gaan we dat doen?” Deze vragen moeten we met het gehele team beantwoorden. Hiermee zetten we namelijk het stipje op de horizon die de koers van de organisatie bepaalt. Daarmee beïnvloed het onze toekomst en, nog belangrijker, die van onze klanten!

Waar begin je?

Er is veel te doen, want je hebt vast een heleboel goede ideeën – althans bij Antagonist bruist het ervan – en dus is er veel werk te verzetten. Daarom moeten er keuzes worden gemaakt. Maar hoe maak je de juiste keuzes? En hoe weet je welke keuzes de hoogste prioriteit hebben? Om je daarbij te helpen, is het belangrijk om je af te vragen, wat bij je past bij en wat vooral ook niet. Welke normen en waarden wil je nastreven? Wat maakt je trots en hoe ga je dat vertalen? Kortom, wie ben je of zou je willen zijn? Dat geldt zowel voor intern (cultuur) als voor extern (wat je uitstraalt, het imago).

Verder lezen

Alia komt ons team van experts versterken!

Nieuwe supportmedewerker AliaHallo allemaal. Mijn naam is Alia Spit. Ik ben 28 jaar en eind oktober 2016 begonnen op de supportafdeling van Antagonist. Hiervoor heb ik op de supportafdeling gewerkt van KPN, en stage gelopen bij een reclamebureau en op de webafdeling van een leasemaatschappij.

In mijn jeugd was ik regelmatig met schroevendraaiers in de weer, genoot ik er ook van om websites te maken in HTML en mijn eigen systeemkast te vullen.

Net als mijn collega Elmar heb ik Communicatiewetenschap gestudeerd. Tijdens deze opleiding heb ik onderzoek gedaan naar digitale klantentrouw bij online serviceproviders. Ook heb ik in deze tijd een beginnerscursus Java gevolgd.

Verder lezen

Van oud naar nieuw: hoe verander ik de domeinnaam van mijn WordPress-website?

Je bent al een tijdje aan de slag met je WordPress-website. Alles gaat lekker, de woorden voor je blogartikelen vloeien uit de spreekwoordelijke pen en bovenal, het zonnetje schijnt. Ineens krijg je een ingeving: “Wow, deze domeinnaam sluit veel beter aan bij mijn website!” Gelijk schieten er vragen door je hoofd: “Hoe kan ik de domeinnaam veranderen, is de domeinnaam nog vrij en hoe kan ik het dan als hoofddomein voor mijn website instellen?”

Van oud naar nieuw: hoe verander ik de domeinnaam van mijn WordPress-website?

Het is meer dan begrijpelijk dat je met vragen zit op het moment dat je graag wenst de domeinnaam voor je website aan te passen. In dit artikel licht ik daarom graag toe hoe je in zulke situaties het beste kunt handelen.

Allereerst, wat zijn mogelijke redenen om van domeinnaam te veranderen? Je kunt daarbij denken aan redenen als:

  • je bedrijfsnaam is veranderd, waardoor je huidige domeinnaam niet meer aansluit;
  • de huidige domeinnaam dekt niet meer de lading waar je website over gaat;
  • je wilt het huidige webhostingpakket gebruiken voor een andere website.

Wat zijn dan de stappen die je moet nemen om het te wijzigen? In grote lijnen ziet dit proces er als volgt uit:

Ik zal nu nader op de hierboven genoemde drie stappen ingaan. Klaar om het hoofddomein van je website te wijzigen? Goed, aan de slag!

Verder lezen

5 handige tips voor een beter beveiligde Joomla-website!

Onlangs schreef mijn collega een artikel over het beveiligen van je WordPress-website, maar hoe zit dat met Joomla? Joomla is immers na WordPress het meestgebruikte CMS bij Antagonist. In artikel bespreek ik daarom graag 5 tips die specifiek gericht zijn op het beveiligen van je Joomla-website.

5 handige tips voor een beter beveiligde Joomla-website!

Al enige tijd niet bezig geweest met je website of juist op zoek naar nieuwe tips om je Joomla-website te beveiligen? Dan ben je in dit artikel aan het juiste adres! Onderdelen, zoals inlogbeveiliging, beveiligingsupdates en extensies komen aan bod. Tevens worden er een aantal tips gegeven die je eenvoudig via DirectAdmin, de technische beheeromgeving van je webhostingpakket, kunt uitvoeren.

1. Houd je Joomla-installatie up-to-date

Deze eerste tip is gelijk de meest voor de hand liggende tip. We kunnen het niet vaak genoeg benadrukken: het up-to-date houden van de software die je gebruikt, is van levensbelang voor je website. Bij elke update die wordt uitgebracht, worden er namelijk ontdekte beveiligingslekken door Joomla gedicht.

Voor Joomla is op dit moment 3.6.4 de meest recente versie. Draai je een oudere versie uit de 3.x-tak, dan kun je een update van Joomla eenvoudig uitvoeren via Installatron. Zorg dat je eerst een backup van je website hebt gemaakt, alvorens je een update doorvoert. Is er dan iets misgegaan tijdens het updaten, dan kun je op deze backup terugvallen.

TIP!
Heb je een Slim-, Plus- of Pro-pakket? Op die pakketten maken wij backups voor je die je zelf eenvoudig kunt terugzetten.

Voor Joomla-versies uit de 1.5.x- en 2.5.x-tak worden er geen structurele updates meer uitgebracht. Dit heeft als gevolg dat deze versies zeer kwetsbaar zijn voor beveiligingslekken. In geval je nog één van de versies uit die takken draait, is het sterk aan te raden naar de laatste versie van Joomla te migreren.

Verder lezen